:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۳.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون وزیر صنعت:

برنامه رشد سه برابری سرمایه صندوق بیمه معدنی حمایت از بخش خصوصی است

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: براساس برنامه ریزی‌ها، امسال سرمایه صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی به ۳۵۰ میلیارد تومان می‌رسد و سال آینده در چارچوب حمایت از بخش خصوصی با رشد سه برابری به ۵۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.
کد خبر: ۱۴۲۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۴
اقتصادگردان- «خداداد غریب پور» تصریح کرد: صندوق یاد شده حمایت و پشتیبانی از فعالان معدنی بخش خصوصی را برعهده دارد و پیش‌بینی می‌شود برای بهره‌برداران معدنی نقش موثری نسبت به گذشته ایفا کند.

وی اجرای طرح احیا و فعالسازی معادن کوچک مقیاس را از برنامه های اصلی وزارت صنعت، معدن وتجارت اعلام کرد و گفت: امسال ۱۵۰ معدن در دستور کار قرار گرفته که پیش بینی می شود اشتغال سه هزار نفر را به دنبال داشته باشد.

براساس طرح مزبور دولت احیا و فعالسازی ۵۰۰ معدن را در یک دوره پنج ساله به منظور اشتغال ۲۵ هزار نفر برنامه ریزی کرده و علاوه بر معادن فلزی، معادن غیرفلزی نیز به این طرح افزوده شده است.

اکنون بیش از پنج هزار و ۵۰۰ معدن فعال در سطح کشور وجود دارد که از این رقم سالیانه بطور متوسط ۴۰۰ میلیون تن انواع مواد معدنی استخراج می شود که ۶۰ تا ۶۵ درصد این مواد مصالح ساختمانی است.

رئیس هیات عامل ایمیدرو برنامه امسال را افتتاح ۳.۹ میلیارد دلار طرح های آماده بهره برداری ذکر کرد و گفت: پیش بینی شده که ۱۰ هزار فرصت شغلی مستقیم جدید در این ارتباط ایجاد شود که مشاغل غیر مستقیم زیادی را به دنبال خواهد داشت، درحالی که پارسال ۲.۱ میلیارد دلار طرح های مربوط به ایمیدرو به بهره برداری رسید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس برنامه‌های اکتشافی که از دولت یازدهم در دستور کار قرار گرفت و امسال که بیش از ۳۰۰ هزار کیلومتر به اجرا گذاشته می‌شود، ایران جایگاه نخست از نظر اکتشافات معدنی را در منطقه خاورمیانه به خود اختصاص داده است.

غریب‌پور افزود: مجموع فعالیت اکتشافی در دولت یازدهم تا سال ۹۷ به رقم ۲۷۰ هزار کیلومتر مربع رسید، اکنون از مجموع یک میلیون کیلومترمربع عرصه‌های قابل اکتشاف، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) سهم ۶۵ درصدی را به خود اختصاص داده است.