:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

خام‌فروشی مواد اولیه کاهش یافته است

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سیاست ما جلوگیری از خام‌فروشی کشور در تمامی رشته‌های صنعتی است که این موضوع را اکنون در مورد مس و فولاد انجام داده‌ایم و بر همین اساس خام‌فروشی در کشور کاهش یافته است.
کد خبر: ۱۴۲۳۶۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
اقتصادگردان- رضا رحمانی در سفر به استان گیلان با اشاره به اینکه واحدهای افتتاح شده مطابق مزیت‌های منطقه و کشورمان است، عنوان کرد: افتتاح این واحد مفتول مسی به معنی محقق شدن شعار مبارزه با خام‌فروشی است و مصداق عینی جلوگیری از خام‌فروشی است و ما این سیاست را در همه رشته‌های صنعتی پیگیری می‌کنیم. او به بازدید از واحد صنعتی تولید قطعات خودرو در گیلان اشاره کرد و گفت: در این واحد قطعه‌سازی صدها قطعه خودرو تولید می‌شود که در گذشته وارد می‌شد که این امر؛ راهکار حل مشکلات اساسی همچون فقر، بیکاری، حل معضلات معیشتی و توسعه مناطق است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر افتتاح طرح صنعتی نئوپان فومنات عنوان کرد: تاکنون نئوپان به کشور وارد می‌شد که واحدهایی مانند نئوپان فومنات، موجب قطع وابستگی می‌شوند. او یکی از برنامه‌های وزارت صمت را توسعه براساس مزیت‌های مناطق دانست و گفت: در همین راستا، آمایش سرزمینی در حوزه صنعت، در تمامی استان‌ها طی سال گذشته انجام شد که مزیت‌های نسبی هر منطقه شناسایی شده است. تکلیف قانونی همین است که در کشور، توازن زنجیره ایجاد شود.

رحمانی همچنین در نشست با مجمع نمایندگان و استاندار گیلان با بیان اینکه گیلان می‌تواند قطب صنعت پوشاک کشور باشد، بر لزوم فعال شدن ظرفیت‌های صادراتی کشورهای حاشیه دریای خزر تاکید کرد. او با بیان اینکه ضرورت دارد از روابط استراتژیک خود با کشورهای حاشیه خزر، برای توسعه مبادلات تجاری خود بهره‌برداری کنیم، افزود: تبادلات تجاری ایران با کشورهای اوراسیا از آبان ماه امسال آغاز می‌شود؛ این مهم یکی از بهترین فرصت‌های ممکن برای توسعه و افزایش صادرات انواع اقلام کالایی از استان‌های شمالی ایران به کشورهای عضو این پیمان اقتصادی است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: با توجه به دغدغه‌های موجود در تامین نقدینگی مورد نیاز واحد‌ها، انتظار می‌رود در این خصوص مدیریت دقیق‌تری اعمال شود و با یک اولویت‌بندی روی طرح‌هایی سرمایه‌گذاری و تامین مالی کنیم. بیش از ۴۱۰ طرح صنعتی استان بالای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است که می‌توانند در تخصیص منابع مالی جزو اولویت‌ها باشند.رحمانی در دیدار با آیت‌الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان نیز گفت: آمار صدور پروانه‌های بهره‌برداری و جواز تاسیس واحدهای صنعتی رشد قابل قبولی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد که این امر، نشان‌دهنده روند امید بخش تولید در کشور است. او عنوان کرد: امسال یکی از موثرترین اقداماتی که در بخش تولید انجام شده است، موضوع ساخت داخل و تقویت تولیدات داخلی است که امیدواریم این روند تداوم داشته باشد.