:
كمينه:۵.۷۹°
بیشینه:۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

بورس‌های جهانی در پایین‌ترین سطح یک ماه اخیر

ریزش سنگین شاخص‌های بورسی در سراسر جهان، آن‌ها را به پایین‌ترین سطح ثبت شده خود در طول یک ماه اخیر رساند.
کد خبر: ۱۴۲۲۶۶
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
اقتصادگردان- به نقل از بلومبرگ، روند معاملات روز چهارشنبه بازارهای بورس جهانی تحت تاثیر اخبار مربوط به کاهش تولیدات آمریکا قرار گرفت. سطح تولیدات آمریکا در شرایطی به کمترین میزان امسال خود رسید که پیش از آن نیز کاهش رشد اقتصادی آمریکا، نگرانی‌ها از وقوع رکود در بزرگ‌ترین اقتصاد جهانی را تشدید کرده بود.

این خبر همان طور که انتظارش می‌رفت باعث ریزش شاخص‌های بورسی در آسیا و آمریکا شد و در معاملات بازارهای بورس در اروپا نیز روند صعودی متوقف شد تا جایی که شاخص " فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ریزش ۰.۶۵  درصدی تا ۷۳۶۰.۳۲ واحد پایین رفت، دیگر شاخص‌های مهم بورسی در اروپا نیز نزولی بودند به گونه‌ای که شاخص " کک ۴۰" بورس پاریس با سقوط ۱.۴۱  درصدی در سطح ۵۵۹۷.۶۳  واحد بسته شد و شاخص " دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۱.۳۲  درصدی و ایستادن در سطح ۱۲ هزار و ۲۶۳.۸۳  واحدی به کار خود خاتمه داد. در مادرید شاخص " ایبکس ۳۵" حدود ۰.۸۵  درصد پایین رفت و به ۹۱۶۵.۹۰ واحد رسید.

تری اسپاث، استراتژیست ارشد سرمایه‌گذاری موسسه " سیرا اینوستمنت منیجمنت " گفت: برای روند معاملات در ماه اکتبر فکر می‌کنم شاهد تداوم وجود جریان کم رمق بازار خواهیم بود چرا که اخبار مثبت زیادی وجود ندارد و ریسک های زیادی در سر راه اقتصاد جهانی قرار گرفته است.

در وال استریت شاخص‌ها به مانند همتایان اروپایی، ریزشی بودند تا جایی که شاخص " داوجونز ایدانستریال اوریج"  ۱.۳۲  درصد سقوط  کرد و به ۲۶ هزار و ۵۷۳.۰۴  واحد رسید، شاخص " اس اند پی ۵۰۰" با ۱.۲۳  درصد ریزش تا سطح ۲۹۴۰.۲۵  واحدی عقب رفت و دیگر شاخص مهم بورسی یعنی " نزدک کامپوزیت" با سقوط ۱.۱۳  درصدی در سطح ۷۹۰۸.۹۸ واحدی بسته شد.

از سوی دیگر در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص " نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با ریزش ۰.۴۹  درصدی تا سطح ۲۱ هزار و ۷۷۷.۷۳  واحدی پایین رفت، شاخص " هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ با کاهش  ۰.۱۸  درصدی به ۲۶ هزار و ۴۵.۳۴  واحد رسید. در چین شاخص " شانگهای  کامپوزیت " با ریزش ۰.۹۹ درصدی در سطح ۳۸۱۴.۵۳  واحد بسته شد.

در بازار طلای سیاه، هر بشکه نفت " وست تگزاس اینتر مدیت" با ۱.۳۲  درصد افزایش به ۵۴.۳۳  دلار رسید و نفت خام برنت دریای شمال با افزایش ۰.۹  درصدی به ازای ۵۹.۴۲  دلار در هر بشکه مبادله شد.

همچنین در بازار فلزات گران بها، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با کاهش ۰.۴۲  درصدی به ۱۴۸۳.۲۰  دلار رسید تا در یکی از کمترین سطوح ثبت شده دو ماه اخیر خود قرار گیرد. هر اونس نقره با کاهش ۰.۱۸ درصدی به ازای ۱۷.۲۷  دلار مبادله شد.