:
كمينه:۱۹.۸۴°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۶
مهرماه برگزار می شود

همایشی با هدف ارائه راهکارها برای مقابله با تحریم‌

کنفرانس بین‌المللی اقتصاد جهانی و تحریم‌ها در روزهای ۱۷ و ۱۸ مهرماه امسال با حضور وزیر امور خارجه، وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری، رئیس کل بانک مرکزی، روسای دانشگاه‌ها، اقتصاددانان برجسته داخلی و بین‌المللی و پژوهشگران حوزه اقتصاد در دانشگاه الزهرا برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۱۴۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
اقتصادگردان- رئیس مرکز مطالعات و همکاری‌های علمی بین‌المللی امروز (سه شنبه) در نشستی درباره کنفرانس «اقتصاد جهانی و تحریم‌ها» گفت: اهمیت مسأله تحریم منجر به نامگذاری این کنفرانس به اقتصاد جهانی و تحریم‌ها شده است.

مسعود صدری نسب افزود: به منظور آمادگی برای برگزاری این کنفرانس، پیش از این همایش‌هایی در روزهای ۲۹ بهمن‌ماه سال گذشته، ۹ اردیبهشت‌ و ۲۵ تیرماه امسال برگزار شد.

در ادامه این نشست، دبیر علمی کنفرانس نیز با بیان اینکه برای مقابله با تحریم‌ها توانسته‌ایم تا حدود زیادی ابزارهای مقابله با آن را فعال کنیم، گفت: در شرایط کنونی لازم است اقدامات گسترده‌ای برای مقابله با تحریم‌ها صورت گیرد که بدین منظور، در این کنفرانس از متخصصان در حوزه‌های مختلف همچون سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و... دعوت شده است تا راهکارهای خود را ارائه دهند.

حسین راغفر با بیان اینکه در این کنفرانس سه نفر از کارشناسان اتحادیه اروپا و متخصصانی که در زمینه مقابله با تحریم‌های آمریکا کار کرده‌اند، سخنرانی خواهند کرد، ادامه داد: ۱۲ نشست موازی در حوزه‌های مختلف همچون سیاست‌های اقتصادی مقابله با تحریم‌ها، بانک، حقوق، انرژی، دارو و رسانه‌ها در این کنفرانس برگزار خواهد شد.