:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

شرکت نمایشگاهی تعلیق شد؛ ایران اعتراض کرد

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران اعلام کرد که انجمن UFI (انجمن نمایشگاهی جهان)، شرکت نمایشگاهی ایران را تعلیق کرده است.
کد خبر: ۱۴۲۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
اقتصادگردان- بهمن حسین زاده امروز (سه‌شنبه) در نشستی اظهار کرد: ایران به عنوان یکی از کشورهایی که از سال‌های دور در عرصه نمایشگاه‌ها فعالیت خود را آغاز کرده، در این انجمن مدیریتی طولانی داشته و از سال ۱۳۵۴ در انجمن حضور داشته است اما با این وجود این انجمن جهانی اخیرا نام ایران را در فهرست تحریم‌های خود قرار داده است.

به گفته وی، با وجود نام جهانی این انجمن هیچ یک از مجامع بین‌المللی با آن ارتباطی ندارند و بیشتر یک NGO به حساب می‌آید.

وی با بیان اینکه بر اساس اقدام انجام شده شرکت‌ نمایشگاهی ایران تعلیق شده‌ است، گفت: این موضوع لزوما به معنای تحریم نیست و قطعا اثر خاصی بر فعالیت‌های ما چه در داخل و چه در خارج از کشور نخواهد گذاشت.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی ایران ادامه داد: مسئله‌ای که منطق این انجمن را زیر سوال می‌برد، نبود ارتباط مستقیم میان این انجمن و شرکت‌های فعال در آمریکاست؛ زیرا آنها خود یک اتحادیه جداگانه دارند و مستقیما با این انجمن جهانی ارتباطی نداشتند.

به گفته حسین زاده ایران مکاتبات اعتراضی خود درباره این مسئله را آغاز کرده و قطعا این اقدام غیرقانونی را پیگیری می‌کند.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به اهمیت نقش نمایشگاه‌ها در افزایش صادرات غیرنفتی کشور بیان کرد: بر اساس قانون برنامه ششم ما باید رشدی بیش از ۲۰ درصدی را در صادرات کشور به وجود بیاوریم که در این زمینه نمایشگاه‌ها نقشی مهم و کلیدی ایفا می‌کنند.

حسین زاده اضافه کرد: خوشبختانه آمارها نشان می‌دهد که فعالیت نمایشگاهی ایران در منطقه منحصر به‌فرد است و ما جایگاه نخست را در این حوزه داریم. حضور در نمایشگاه‌های خارج از کشور می‌تواند مقدمه‌ای مناسب برای بهبود عملکرد صادرکنندگان ایرانی باشد و ما امیدواریم با گسترش حضورمان در این نمایشگاه‌ها، شرایط را برای افزایش صادرات و به دست آوردن بازار کشورهای همسایه به عنوان اصلی‌ترین هدف فراهم کنیم.