:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مشاور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد:

ورود پنج کشتی به ظرفیت 280 هزار تن از کالاهای اساسی به بندر چابهار

مشاور قائم مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت : ورود ۵۰درصد کالاهای اساسی دولتی از طریق بندر چابهار، اولین محموله از نهاده های دامی(جو) به ظرفیت ۶۷۷۰۰تن در اسکله شهید بهشتی چابهار پهلو گرفت.
کد خبر: ۱۴۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۸
اقتصادگردان- به نقل از وزارت صمت، ایرج حسن پور افزود: براساس اعلام شرکت پشتیبانی امور دام مقرر شد در مناقصات آینده، مقصد تخلیه ی کالاهای اساسی، چابهار اعلام گردد.

حسن پور تصریح کرد: شرکت های دولتی در حال رایزنی می باشند تا در صورت امکان کالاهایی که از قبل خریداری شده و در حال وارد شدن به کشور می‌باشد مسیرشان را به بنادر چابهار تغییر دهند.

مشاور قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت در ادامه گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت پذیرفته، شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز اعلام کرد بجز واردات روغن بدلیل عدم وجود مخازن نگهداری،مقصد تخلیه کالاهای اساسی چابهار اعلام گردد.

وی با اشاره به ورود پنج کشتی به ظرفیت 280 هزار تن جهت تخلیه کالاهای اساسی در چابهار گفت: براساس اعلام دوشرکت بزرگ دولتی این تعداد کشتی‌ها دارای محموله‌های ذرت ، جو ، برنج و شکر می باشند که بزودی در چابهار تخلیه خواهند شد.

ایرج حسن پور افزود: بخش خصوصی نیز برای تخلیه و بارگیری کالا از چابهار تمایل نشان داده وبرنامه ریزی نموده که بزرگترین وارد کننده بخش خصوصی، 30 درصد از کالای وارداتی را در بندر چابهار تخلیه نماید.

مشاور قائم مقام وزیر صنعت،معدن و تجارت در پایان تصریح کرد: با توجه به نشستی که برای توسعه بندر چابهاربا حضور معاون استاندار، فرماندار و مدیران استانی در چابهار برگزار نمودیم، پس از بحث و تبادل نظر، مقرر شد کلیه دستگاهها در زمینه های مختلف از جمله انبارش ،حمل ونقل، سوخت، گمرکی، استاندارد، قرنطینه و سایر موارد همکاری تنگاتنگی داشته باشند.