:
كمينه:۶.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس مطرح کرد:

در جنگ اقتصادی، با جذب سرمایه گذاران به جزیره کیش، باری از دوش کشور برخواهیم داشت

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: وظیفه جدی داریم از سرمایه گذاران اقتصادی که رونق و اشتغال را رقم می زنند حمایت کنیم و باری از مشکلات کشور را به دوش بکشیم و مشکلی را حل کنیم و این مهم با بهره گیری از تمامی ظرفیت های ملی و سرمایه گذاری محقق می شود.
کد خبر: ۱۴۱۶۱۳
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۶
اقتصادگردان- دکتر مظفری در مراسم پاسداشت هفته دفاع مقدس با گرامیداشت هشت سال حماسه آفرینی رزمندگان اسلام، ایثارگران،­ جانبازان و­ شهیدان گفت:­ هفته­ دفاع مقدس خاطرات بسیار ارزشمندی برای دلیرمردانی دارد که آن روزها را درک کردند و پیام مهمی نیز برای همه نسل ها دارد.

وی ادامه داد: خوشبختانه تا کنون اقدامات خوبی در زمینه نشر و انتشار این حماسه ها  به نسل کنونی صورت گرفته است اما بازگو نمودن و به تصویر درآوردن تمام ابعاد و وقایع و اتفاقات هشت سال دفاع مقدس امکان پذیر نیست.

همچنین دکتر مظفری با اشاره به حمایت های همه جانبه شرق و غرب از صدام در طول هشت سال دفاع مقدس گفت: در بعضی از عملیات ها شاهد بودیم که همه توان نظامی دنیا در مقابل ما قرار گرفته است؛ بویژه در عملیات کربلای 5 که تمامی ترفندها و روش های نظامی و تجهیزات پیشرفته نظامی در خدمت رژیم بعث بود تا این ملت را که داشته آنها ولایتمداری بود شکست دهند اما خوشبختانه ایمان، وحدت و تفکر بسیجی و پیروی محض از امام بود که باعث شد مردم با دست خالی در مقابل همه قدرت های جهان بایستند و سرافرازانه از میدان نبرد خارج شوند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: قدرت باز دارندگی و توان مقابله کشور با هر گونه تهدید نظامی، ثمره هشت سال دفاع مقدس، خون شهیدان و تجربیات ارزشمندی است که باعث نا امیدی دشمنان در تهاجم به جمهوری اسلامی­ ایران شده است از اینرو حفظ و نگهداری میراث هشت سال دفاع مقدس ضروری و ارزش والایی دارد.

دکتر مظفری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص جنگ اقتصادی دشمنان بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحریم های اقتصادی گفت: امروز هم دشمنان با جنگ تمام عیار اقتصادی به میدان آمده اند و وظیفه ما است در چهار چوب سیاست های کلی نظام، نقش و وظیفه خودمان را به عنوان سرباز به نحو احسن انجام بدهیم و با تاسی از وجدان و راه شهیدان، عملکرد رضایتبخشی داشته باشیم و بی شک در این جنگ نیز با اتحاد و همدلی و یکپارچگی ملت ایران به پیروزی دست پیدا خواهیم کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که راه ورود به جزیره کیش از دو مسیر هوایی و دریایی است و ما ناگزیر هستیم برای پذیرش مسافر و کالا­ مسیر دریایی را فعال­ کنیم گفت: برای لایروبی اسکله، مناقصه بین المللی باید انجام می شد و مذاکرات زیادی هم صورت گرفت ولی شاید بتوانیم بگویم خوشبختانه به دلیل تحریم ها شرکت های بین المللی از حضور در مناقصه سر باز زدند؛ بنابراین با شرکت های داخلی وارد مذاکره شدیم و شرکت مکین که تخصص خوبی دارد و مجهز می باشد انتخاب شد.

دکتر مظفری با بیان این که پس از انتشار خبر لزوم لایروبی بندرکیش، دو گروه به این موضوع واکنش نشان داده اند یک گروه دلسوزان محیط زیست هستند که از پیشنهاد های آنان استقبال می کنیم و این اطمینان خاطر را به این افراد می دهیم که با توجه به حساسیت های زیست محیطی و این که خود را سردمدار رعایت محیط زیست­ در منطقه می­دانیم ­این پروژه عظیم را ­با توان و تخصص نیروهای جوان این­ کشور­ راه اندازی کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: یک گروه دیگر از مخالفان انجام لایروبی و پیشرفت آن به گروه هایی در داخل کشور هستند که از آنها توقع نداریم ولی متاسفانه علاقه­ مند به توسعه و پیشرفت نیستند و نمی خواهند کار انجام شود؛ در این میان مخالفت رسانه های معاند کشورهای غربی که دشمن قسم خورده اسلام هستند از اینرو است که حاضر نیستند فرزندان برومند ایران به این تخصص دست بیابند و این کار ارزشمند عمرانی و تخصصی را به ثمر برسانند.

وی گفت: در­کشورهای دیگر حتی در خلیج فارس­ چند جزیره با این شکل ساخته شده و میلیون ها متر مکعب خاک را از جای دیگر خریده و به دریا ریخته اند و پروژه های بزرگ انجام داده اند.

دکتر مظفری با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری که سرمایه­ گذاران را سربازان جنگ اقتصادی معرفی­ کردند افزود: وظیفه جدی داریم از سرمایه گذران اقتصادی که رونق و اشتغال را رقم می زنند حمایت کنیم و باری از مشکلات کشور را به دوش بکشیم و مشکلی را حل کنیم و  این مهم با بهره گیری از تمامی ظرفیت های ملی و سرمایه گذاری محقق می شود.

وی مهمترین ویژگی­ کیش را­ همدلی و همراهی مسئولین در این جزیره دانست و با بیان این که ما چشم و چراغ این کشور با رویکرد اقتصادی هستیم و باید الگوی کشور باشیم گفت: نباید اجازه بدهیم بعضی از افراد نا آگاه و بد بین خواسته یا نا خواسته، کارهایی بکنند و وارد حوزه هایی شوند که در جنگ اقتصادی در صف دشمن قرار بگیرند.

دکتر مظفری­ تاکید­ کرد: پنج اصل پاک­دستی، شفافیت، مردمداری، خدمت صادقانه و مشارکت واقعی با بخش خصوصی ­­توانمند که در برنامه سه ساله راهبردی است، اصول و استراژی ما را تشکیل می دهد و با توجه به این که در جنگ اقتصادی هستیم و برای اینکه بتوانیم از این بحران به سلامت عبور کنیم  این پنج اصل را رعایت می کنیم.

وی با اشاره به مدیریت ­هزینه کرد و بسیج امکانات در سازمان منطقه آزاد کیش گفت: این یک فرصت و برکت هست که همه علاقمند به پیش بردن برنامه استراتژی و خدمت هستیم تا با پیروی از مقام معظم رهبری قدم هایی را برای توسعه و پیشرفت کشورعزیزمان برداریم.

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش در این مراسم ضمن مقدس شمردن هشت سال دفاع مقدس، به اصول حق مداری اشاره کرد و گفت: انسان برای اینکه حق از باطل را تشخیص دهد و در مسیر حق قرار گیرد باید استقامت و پایداری را پیش بگیرد و آن را سرلوحه زندگی خود قرار دهد.

امام جمعه کیش در خصوص حفظ احیای ارزش های اسلامی افزود: امروز برای اینکه بتواینم به حق برسیم باید پایداری و مقاومت را پیش بگیریم و مکتب مقاومت نیز همان مکتب قرآن و اسلام است لذا استقامت و پایداری یقینا ما را در مسیر حق و حفظ ارزش های اسلامی قرار خواهد داد و در این مسیری که گام برداشته ایم ملائکه رحمت نیز  بر ما نازل خواهد شد.

سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح نیز در این مراسم با گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: رشادت ها و جانفشانی های جوانان این مرز و بوم باعث شد تا یک وجب از خاک ایران اسلامی را تحویل دشمن ندهیم.

وی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که تولد یک ملت بود؛ دشمنان سعی کردند از طریق منافقین و ایجاد بحران های داخلی همچون جریان کردستان، به انقلاب لطمه بنند تا این که مایوس شدند و صدام را مسلح و تجهیز کردند تا به ایران حمله کند و در این میان ملت ایران  با دفاع مشروع خود و  اهداء 200 هزار شهید نگذاشت که ریشه انقلاب خشک شود.

سردارکمالی با بیان این که امام خمینی(ره) دفاع مقدس را برکت الهی می­خواند اما درآن زمان ما درک درستی از این فرمایش امام

 نداشتیم؛ گفت: بعد از جنگ تحمیلی مشخص شد که ما در این جنگ پا گرفتیم و به قدرت بزرگ منطقه ای تبدیل شدیم و با  بهره گیری از توان نظامی خود همچون پهپادها و موشک ها و سایر تجهیزات نظامی، خواب آمریکا برای ایران اسلامی را آشفته کرده ایم.

 وی در ادامه، مهمترین مسؤلیت سربازان و مدافعان نظام را اطاعت از ولایت فقیه ذکر کرد و افزود: تفرقه، ایجاد یأس و نامیدی ملت از جمله سیاست های دشمن است که خنثی سازی این سیاست نیز از جمله مسئولیت های همه ما است. 

مراسم گرامیداشت سی و نهمین سالگرد هفته دفاع مقدس با حضور دکتر مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، سردار موسی کمالی رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح، حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده امام جمعه کیش و شیخ یعقوب شمس امام جمعه اهل سنت و سرهنگ جمالی فرمانده انتظامی و دریابانی کیش، سرهنگ پاسدار شهداد کناری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش و با حضور نیروهای نظامی و انتظامی مستقر در کیش صبح یکشنبه 31 شهریور در سالن همایش ناحیه مقاومت بسیج کیش برگزار شد.