:
كمينه:۲۰.۴°
بیشینه:۲۱.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

روزهای رنگی بازار لوازم‌التحریر

امروز لوازم‌التحریر کلاس اولی‌ها خودشان را در کوله‌های کوچکشان جا کردند تا اولین روز مدرسه را در کنارشان جشن بگیرند. این ایام بازار نوشت‌افزار روزهای شلوغی را به خود می‌بیند و رفت‌وآمدهایش به اوج خود رسیده است.
کد خبر: ۱۴۱۵۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
اقتصادگردان- «موسی فرزانیان»، رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی درباره وضعیت این روزهای بازار لوازم‌التحریر به خبرنگار اقتصادی ایرنا گفت: امسال خریدهای مردم برای مدارس کمی با تاخیر آغاز شده و تقریبا از روزهای پس از تاسوعا عاشورا مردم سراغ این بازار آمدند؛ اما این روزها واحدهای صنفی بسیار شلوغ است و مردم مشغول خرید هستند.

وی با بیان اینکه اجناس در بازار به تعداد کافی وجود دارد، ادامه داد: امسال به دلیل شرایط اقتصادی و گران شدن برخی اقلام، حجم خریدها به نسبت کمتر شده است؛ اما کاهش آن چشمگیر نیست و خریدها در هر حال جریان دارد.

فرزانیان با اشاره به نمایشگاه‌های بوستان گفتگو و حکیمیه خاطرنشان کرد: تصور نمی‌کردیم از این نمایشگاه‌ها استقبال شود اما شلوغی و حجم خرید نشان‌دهنده استقبال مردم از این نمایشگاه‌ها بوده است.

وی درباره وضعیت دفاتر تنظیم بازاری بیان کرد: ستاد تنظیم بازار در چند غرفه بوستان گفتگو و حکیمیه دفاتری با قیمت مصوب سازمان توزیع کرده است؛ دفاتری که توسط دو کارخانه‌ای که ارز ۴۲۰۰ تومانی گرفته بودند تولید شده است.  

رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت افزار و لوازم مهندسی استقبال از این دفاتر را مثبت ارزیابی کرد و افزود: قیمت این اقلام حدود دو تا سه برابر با قیمت دفاتر آزاد متفاوت است و مشتری خاص خودش را دارد.

به گفته فرزانیان هنوز دفاتر تنظیم بازار در غرفه‌های معین موجود است و تا پنجم مهرماه که نمایشگاه‌ها برقرار است، توزیع دفتر ستاد تنظیم بازار هر روز انجام می‌شود.

وی همچنین خبر داد: روز گذشته به ما اطلاع دادند که مجدد ۲۰۰ هزار جلد دفتر توسط ستاد تنظیم بازار در واحدهای منتخب عرضه خواهد شد.