:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
روح اله خدارحمی:

منابع بانک کشاورزی 2برابرشده وقیمت تمام شده پول کاهش یافته است

روح اله خدارحمی مدیرعامل بانک کشاورزی در مجمع عمومی عادی سالانه این بانک گفت: تسهیلات پرداختی این بانک روندی صعودی داشته است و بیشتر وظایفمان را در قبال تأمین نیازهای مالی بخش کشاورزی انجام داده ایم .
کد خبر: ۱۴۱۵۰۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی و همکاری‌های بین الملل بانک کشاورزی، خدارحمی عصر روز چهارشنبه ۲۷ شهریور ماه در ارائه گزارش به اعضای مجمع این بانک با اعلام مطلب فوق و بیان اینکه بر اساس سیاست‌های دولت و اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی برنامه های عملیاتی بانک را ترسیم کرده ایم افزود: در چارچوب فکری ترسیم شده برنامه های بانک را پیگیری و دنبال کردیم و خوشبختانه توانستیم رضایت متولیان بخش کشاورزی را به دست آوریم.

وی در تشریح اولویت های پرداخت تسهیلات تاکید کرد:عمده تسهیلات این بانک به تبع سیاست های دولت و اولویت های وزارت جهاد کشاورزی پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی حمایت از تولید محصولات استراتژیک،طرح توسعه اشتغال در مناطق روستایی و عشایری،مکانیزاسیون،توسعه کشت گلخانه‌ای،توسعه سامانه های نوین آبیاری را از مهمترین اولویت های پرداخت تسهیلات این بانک برشمرد و گفت:در سال ١٣٩٧ مبلغی حدود ۴٢ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای حمایت از تولید محصولات استراتژیک از جمله تولید بذر اصلاح شده و چغندر قند پرداخت شد و در ۵ ماهه نخست امسال نیز مبلغ ١٢.٩ هزار میلیارد ریال پرداخت شده است.

خدارحمی اجرای طرح اشتغال در مناطق روستایی و عشایری را یکی از حرکت های استثنایی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی معرفی و اعلام کرد:سال گذشته مبلغ٣۶هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب این طرح به متقاضیان پرداخت شد و این مبلغ تا پایان مردادماه سال جاری  به حدود ۴۴.۶هزار میلیارد ریال افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه توسعه و افزایش ضریب مکانیزاسیون  با هدف افزایش بهره وری بخش کشاورزی از دیگر اولویت های پرداخت تسهیلات بانک کشاورزی است، میزان این تسهیلات در سال ١٣٩٧ را ١۵.۵هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت:مکانیزه شدن عملیات کاشت،داشت و برداشت برنج در دو استان شمال کشور از آثار مشهود تسهیلات پرداختی این  بانک است.

خدارحمی در بخش دیگری از سخنانش به تسهیلات پرداختی این بانک برای توسعه کشت گلخانه‌ای اشاره و خاطرنشان کرد: در سال ١٣٩٧ مبلغی حدود 5هزارو 400 میلیارد ریال و در پنج ماهه اول سال جاری نیز مبلغ ٢هزارو٣٠٠میلیارد ریال تسهیلات به این بخش پرداخت شده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی میزان تسهیلات پرداختی این بانک برای توسعه سامانه های نوین آبیاری را ٧هزار و۵٠٠ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: تاپایان مرداد ماه امسال نیز مبلغ ٢هزار و٢٠٠ میلیارد ریال تسهیلات به این بخش اختصاص یافته است.

خدارحمی با بیان اینکه  منابع بانک کشاورزی در مسیر بهبود و کاهش قیمت تمام شده پول قرار دارد یادآور شد: منابع این بانک از سال ١٣٩۵ تا ١٣٩٨ نزدیک به ٢برابر شده و ترکیب این منابع به نفع منابع ارزان قیمت تغییر کرده است.

مدیرعامل بانک کشاورزی به خدمات بانکداری الکترونیک این بانک و استفاده از فناوری های روز دنیا نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بانک کشاورزی از لحاظ تعداد و مبلغ تراکنش‌های الکترونیکی در بین بانک های کشور جایگاه خوب و شایسته ای دارد.

خدارحمی عملکرد بانک کشاورزی در زمینه خروج از بنگاه‌ داری و فروش اموال مازاد را مثبت ارزیابی کرد و از تحقق ١۴٠ درصدی برنامه های این بانک در این زمینه خبرداد و افزود: در سال جاری نیز برنامه مدونی برای واگذاری اموال مازاد داریم.

وی با اشاره به اینکه اصول حاکمیت شرکتی برای اولین بار در نظام بانکی کشور در بانک کشاورزی اجرایی شد خاطرنشان کرد: بهینه سازی شبکه شعب ،اصلاح ساختار بانک، مدیریت و کنترل هزینه‌ها، کاهش قیمت تمام شده پول،برنامه ریزی برای واگذاری دو شرکت بزرگ سیمرغ و کارون و ... از دیگر برنامه ها و اقدامات بانک کشاورزی است.

بر اساس این گزارش پس از گزارش خدارحمی ،صورت های مالی بانک کشاورزی منتهی به  ٢٩اسفند سال ١٣٩٧ به تصویب اعضای مجمع این بانک رسید.