:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

موافقت اولیه با تخفیف ۵۰ درصدی به فاضلاب تهران

مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به درخواست از شورای شهر برای ارائه تخفیف ۵۰ درصدی در راستای تکمیل شبکه آب و فاضلاب، گفت: موافقت‌های اولیه انجام شده و این موضوع باید در صحن شورا هم تصویب شود.
کد خبر: ۱۴۱۴۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
اقتصادگردان- محمدرضا بختیاری با بیان این‌که شورای شهر مصوبه‌ای درباره قیمت جدید حفاری در شهر تهران را به شهرداری ابلاغ کرده بود، اظهار کرد: طبق این مصوبه هزینه‌ها بالا می‌رود تا هر دستگاهی قادر به کند و کاو نباشد و شهر را از حالت خودش خارج نکند.

وی ادامه داد: بحثی که با شورای شهر و شهرداری درباره بحث فاضلاب تهران داشتیم، این بود که اگر مصوبه مذکور در این شهر اجرا شود، طرح فاضلاب متوقف می‌شود زیرا هزینه‌ها بسیار بالاست.

مدیرعامل سازمان آب و فاضلاب استان تهران ادامه داد: در این راستا از شورای شهر درخواست تخفیف ۵۰ درصدی کردیم که موافقت‌های اولیه انجام شده برای اجرای سیستم جدید فاضلاب انجام شده و باید در صحن شورا هم تصویب شود.

حدود ۷۶ درصد شبکه فاضلاب مناطق ۲۲ گانه تهران اجرایی شد

بر اساس این گزارش، در سال ۱۴۱۰ تولیدی پساب به یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون مترمربع می‌رسد که ۸۰۰ میلیون مترمربع آن متعلق به شهر تهران است. طبق آخرین اخبار حدود ۷۶ درصد شبکه فاضلاب مناطق ۲۲ گانه تهران اجرایی شده است و ظرف پنج سال آینده این طرح به اتمام خواهد رسید.

اجرای جدی پروژه فاضلاب تهران از حدود ۱۰ سال قبل در پایتخت آغاز شده است. برای تکمیل این طرح باید ۹۰۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب در شهر تهران اجرایی شود که تاکنون ۶۸۰۰ کیلومتر از شبکه یاد شده به اتمام رسیده است.

طرح فاضلاب تهران همچنین نیازمند ۱۹۰ کیلومتر خطوط اصلی و تونل است که تاکنون ۱۸۲ کیلومتر آن اجرا شده است. به تعبیری شبکه فاضلاب تهران مراحل نهایی ساخت خود را طی می‌کند. در تهران هفت و در استان تهران ۱۵ تصفیه‌خانه فاضلاب وجود دارد که در افق ۱۴۱۰ باید این واحدها ۸۵۰ میلیون مترمکعب پساب تولید کنند. در چند سال اخیر به دلیل تحریم‌های رخ داده تناسب بین اجرای تصفیه‌خانه و شبکه فاضلاب انجام نشده است؛ به همین دلیل طی دو سال اخیر تمرکز بیشتری روی تکمیل تصفیه‌خانه‌های فاضلاب صورت گرفته است.

در این راستا بختیاری چندی پیش  از شورای شهر خواست که در راستای تکمیل شبکه آب و فاضلاب به آنها تخفیف ۵۰ درصدی بدهد.