:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۴.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
وزیر ارتباطات :

نمی‌توان مدیریت‌ اپراتورها را به دست هر کسی داد، پیگیر صلاحیت فنی مدیران عامل اپراتورها هستیم

وزیر ارتباطات با بیان اینکه مخالفت با انتصاب مدیرعامل رایتل نظر کمیسیون تنظیم مقررات بوده، صلاحیت فنی را از اصوال انتخاب مدیران عامل اپراتورها بیان کرد.
کد خبر: ۱۴۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳
اقتصادگردان- محمدجواد آذری‌جهرمی در پایان جلسه هیات دولت -امروز چهارشنبه- در جمع خبرنگاران درباره توئیتش با عنوان ارزش افزوده گفت: داستان ارزش افزوده روشن و شفاف است ۲۰۰۰ میلیارد تومان بازار دارد که به دلیل منطق حاکم بر آن که مسئولان سامان‌دهی خودشان ذی نفع هستند، ساماندهی و طبیعتا مصوبات اجرا نمی‌شود؛ بنابراین باید یک تصمصم اساسی گرفت و بر اساس حق و حقوق مردم و شکایت‌هایی که وجود دارد ما مصر هستیم که تصمیم نهایی را بگیریم.

وی با بیان اینکه هیچ تصمصمی برای افزایش قیمت تعرفه اپراتورها صورت نگرفته است، در پاسخ به  سوال خبرنگار ایلنا در مورد مخالفت وزارت ارتباطات با انتصاب مدیرعامل رایتل گفت: اپراتورها جزء زیرساخت‌های حیاتی کشور محسوب می‌شوند و به همین دلیل نمی‌شود مدیریت‌ آن را به دست هر کسی داد همانطور که برای اینکه کسی مدیرعامل بانک باشد، صلاحیت تخصصی آن فردی که می‌خواهد مسئولیت را برعهده بگیرد توسط بانک مرکزی بررسی می‌شود.

وزیر ارتباطات افزود: کمیسیون تنظیم مقررات یک نهاد فرابخشی است و فقط موضوع وزارت ارتباطات نیست و از وزارت اقتصاد، سازمان برنامه‌ و‌ بودجه، سه عضو صاحب‌نظر بخش خصوصی، ستاد کل نیروهای مسلح و وزارت اطلاعات همه عضو کمیسیون تنظیم مقررات هستند و این مصوبه به اتفاق آرا در آن کمیسیون تصویب شد و یک مصوبه فرابخشی است و بحث مخالفت وزارت ارتباطات با انتصاب یک فرد نیست بلکه یک رویه است.

آذری جهرمی تصریح کرد: طبیعتا اگر ما بخواهیم تداوم خدامت اپراتور را مدنظر داشته باشیم، این تداوم فعالیت منوط به مدیران آن مجموعه است. در مورد اینکه چه کسی را بگذارند یا نگذارند دخالت نمی‌کنیم و حق سهامدار است اما اینکه فرد از صلاحیت فنی برخوردار باشد، جزء مسائل اصولی است و در رابطه با آن پیگیر هستیم.