:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

رشد تعداد اجاره‌نشینی در 8 سال اخیر

یک کارشناس اقتصاد مسکن با بیان اینکه افزایش تعداد مستأجران و اجاره‌نشینی در کشور یک هشدار و تهدید است‌، گفت: سهم اجاره‌نشینی در کشور از 29 درصد سال 89 به 40 درصد رسیده است و این آمار نشان می‌دهد باید فکری برای اجاره‌نشینی در کشور شود.
کد خبر: ۱۴۱۳۳۴
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳
اقتصادگردان- مهدی روانشادنیا گفت: اصولا مداخله دولت در بازارها آن هم کوتاه‌مدت جواب نمی‌دهد چرا که نمونه عینی آن دخالت دولت در بازار ارز بود که دیدیم به چه مشکلاتی دچار شدیم.

او افزود: مسکن یک کالای ناهمگن است که دارای قیمت‌های متفاوتی است که توسط متقاضیان خریداری می‌شود پس نمی‌توان برای آن سقف قیمتی تعیین کرد و قطعاً‌ این اقدام بی‌نتیجه خواهد بود. روانشادنیا با اشاره به اینکه در کالای همگن مثل دلار هم دخالت دولت آثار خوبی به همراه نداشت، اظهار داشت: اقدام اصولی برای بازار اجاره مسکن تولید به قصد اجاره و احیای نظام اجاره دارای حرفه‌ای است. کارشناس اقتصاد مسکن اضافه کرد: اقدامات کوتاه‌مدت نمی‌تواند برای بازار اجاره مناسب و مفید باشد بلکه می‌توان در یک افق 5 یا 6 ساله برنامه‌ریزی لازم برای حل این معضل را انجام داد.

او تأکید کرد: برخی شتابزدگی‌ها در ارایه برنامه باعث شده تا سیاست‌گذاران از برنامه‌ریزی بلندمدت برای ساماندهی اجاره‌بهای مسکن عقب بمانند پس روش‌های کوتاه‌مدت اثر عکس دارد و باید به سمت برنامه‌ریزی‌های بلندمدت حرکت کنیم.