:
كمينه:۱۸.۷۳°
بیشینه:۱۹.۷۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰

توضیحات مستوفی درباره اظهارات امروزش در اتاق تهران

عضو اتاق بازرگانی تهران درباره اظهارات امروز خود که به راه‌اندازی یک کانال اعتباری ۴۰۰ میلیارد دلاری از سوی چین برای ایران اشاره داشت، توضیحاتی ارائه کرد.
کد خبر: ۱۴۱۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶
اقتصادگردان- فریال مستوفی توضیح داد: آنچه که امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق تهران مطرح کردم، خبری بود که بنده در یک سایت چینی و یک منبع انگلیسی زبان مشاهده کرده بودم و هیچ مقام ایرانی در رابطه با آن اظهار نظری نکرده بود.

وی ادامه داد: در جلسه امروز اتاق، موضوع مطرح شده در این سایت‌ها را ارائه کردم و از رئیس اتاق تهران خواستم که شرایط برای پیگیری صحت یا نادرستی این خبر فراهم شود که بنا شد اتاق این موضوع را بررسی کند.

مستوفی با بیان اینکه در خبر مربوطه به ورود ۴۰۰ میلیارد دلار اعتبار چین به اقتصاد ایران اشاره شده بود، تصریح کرد: در این خبر عنوان شده که ۲۸۰ میلیارد دلار به حوزه انرژی و ۱۲۰ میلیارد دلار به حوزه زیرساخت‌ها اختصاص می‌یابد. البته خبرهایی نیز از احتمال تخفیف ایران به چین در فروش فرآورده‌های نفتی نیز مطرح بود که نشان می‌دهد حتی در صورت صحت داشتن این موضوع نمی‌توان به طور قاطع از مثبت بودن چنین طرحی سخن گفت.

عضو اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: در این زمینه هیچ خبر قطعی وجود ندارد و اتاق تهران به زودی این موضوع را بررسی کرده و میزان درستی این خبر را خواهد سنجید.

امروز فریال مستوفی در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران از راه‌اندازی یک خط اعتباری ۴۰۰ میلیارد دلاری میان ایران و چین خبر داده بود.