:
كمينه:۲۲.۷۹°
بیشینه:۲۳.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

آمادگی ۱۱ ایرلاین برای پروازهای اربعین+قیمت بلیت

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از آمادگی ۱۱ شرکت هواپیمایی برای انجام پروازهای اربعین خبر داد و گفت: نرخ بلیت این پروازها از ۲۰ تا ۳۰ مهر ماه ثابت است و با گرانفروشان برخورد می‌شود.
کد خبر: ۱۴۱۲۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۰
اقتصادگردان- مقصود اسعدی سامانی اظهار کرد: قیمت پروازهای تهران - نجف و سایر فرودگاه‌های ایران به نجف و بغداد مشخص شده و همه ایرلاین‌ها موظف‌اند در بازه زمانی ۲۰ تا ۳۰ مهر ماه امسال که پروازهای اربعین انجام می‌شود، بلیت‌های خود را بر اساس این نرخ‌ها بفروشند.

وی با بیان این که مردم نباید  بلیت این پروازها را بالاتر از قیمت تعیین شده خریداری کنند افزود: نرخ تعیین شده برای پرواز رفت و برگشت تهران - نجف و تهران - بغداد دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در نظرگفته شده و قیمت بلیت یکطرفه آن نیز یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان است. به غیر از فرودگاه مشهد سایر فرودگاه‌هایی که پرواز به نجف و بغداد داشته باشند باید براساس این نرخ بلیت خود را بفروشند.

او با اشاره به این که پیش از ۲۰ مهر و پس از ۳۰ مهر قیمت پرواز نجف و بغداد از نرخ ثابت تعیین شده خارج شده و تابع قیمت بازار خواهد بود گفت: در زمان تعیین شده قیمت بلیت مشهد - بغداد و مشهد - نجف باید دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان باشد و قیمت بلیت یکسره آن یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی خاطر نشان کرد: در سال گذشته حدود شش فرودگاه این پروازها را انجام می‌دادند که البته ۶۷ درصد از پروازها از فرودگاه امام خمینی (ره)، ۲۷ درصد از فرودگاه مشهد ، پنج درصد از فرودگاه اصفهان و چند پرواز محدود که تعداد آنها به حدود یک درصد می‌رسید از چند فرودگاه دیگر انجام می‌شد.

وی گفت: مردم می‌توانند پس از اعلام لیست برنامه شرکت‌های هواپیمایی برای انجام پروازهای اربعین از فرودگاه‌های آماده انجام این پروازها به نجف و بغداد استفاده کنند. ما به طور حتم با کسانی که در این بازه زمانی بلیتها را با نرخ گرانتر بفروشند برخورد می‌کنیم و از مردم هم می‌خواهیم که موارد گرانفروشی را به سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کنند تا با شرکت هواپیمایی یا آژانس مسافرتی مربوطه برخورد کنیم.