:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
رئیس کنفدراسیون صادرات ایران:

قانون جدید مشکلات تجارت را بیشتر می‌کند

رئیس کنفدراسیون صادرات ایران معتقد است با توجه به این که بسیاری از نظرات مخالف در تصویب لایحه تجارت در نظر گرفته نشده همچنان مشکلات آن به جای خود باقی است و نهایی شدن می‌تواند شرایط تجارت را بدتر کند.
کد خبر: ۱۴۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹
اقتصادگردان- محمد لاهوتی امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اظهار کرد: متاسفانه آن چه در ماه‌های گذشته رخ داده ما را به این نتیجه رسانده که حضور بخش خصوصی در جلسات مشورتی صرفا جنبه نمادین دارد و بسیاری از نظرات ما شنیده نمی‌شود.

به گفته وی در ماه‌های گذشته جلساتی که برای بررسی قانون تجارت انجام شد بخش خصوصی نظر مخالف خود را با بخش‌های از این قانون اعلام کرد اما در نهایت مجلس تصمیم گرفت که آن را نهایی کند.

عضو اتاق بازرگانی با بیان این که امروز بسیاری از قوانین در کشور اجرایی نمی‌شود تصریح کرد: ما باید مطالبه اجرای مر قانون را داشته باشیم. زیرا تا زمانی که این اتفاق رخ ندهد تصمیمات اشتباه ادامه پیدا می‌کند و متاسفانه نگرانی از عدم اجرای قانون و مجازات وجود ندارد.

وی همچنین به نامه نگاری بخش خصوصی با معاون اول رئیس جمهوری درباره مالیات بر ارزش افزوده صادرات اشاره کرد و گفت: ما در سال‌های گذشته بارها درباره مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد سخن گفتیم و سه نامه نیز در این زمینه ارسال شده که معاون اول رئیس جمهوری نیز تاکید زیادی بر لزوم اجرای این قانون داشتند از این رو یکی از اصلی ترین درخواست‌های ما پیگیری اجرای دقیق قانون است زیرا به نظر می‌رسد مکاتبات در عمل راه به جای نمی‌برد.