:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
نوبخت:

دولت امسال بیش از ۷ هزار میلیارد تومان به آموزش عالی اختصاص می‌دهد

رییس سازمان برنامه بودجه از سرمایه گذاری ۷۳۰۰ میلیارد تومانی برای آموزش عالی در سال جاری خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم این تخصیص‌های برای آموزش عالی به ۱۰۰ درصد برسد.
کد خبر: ۱۴۱۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸
اقتصادگردان- به گزارش مرکز روابط عمومی، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه کشور، دکتر نوبخت در دومین روز اجلاس سراسری روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی توجه به دانشگاه‌ها و مراکز علم و فناوری را از اولویت‌های دولت دانسته و نقش دانشگاه‌ها در توسعه کشور را بسیار مهم و راهبردی توصیف کرد و گفت: نگاه به توسعه انسانی به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه یکی از اصلی ترین هدف دولت به شمار می‌رود.
 دکتر نوبخت آموزش را یکی از شاخص‌های اصلی توسعه انسانی عنوان کرد و گفت: سیاست و نگاه ما در دولت این است که شرایطی فراهم شود تا بر اساس آن افراد بتوانند ایده‌های خود را به مطلوب و در نتیجه به ثروت تبدیل کنند. بنابراین سازمان برنامه و بودجه کشور توجه به توسعه علمی را از اولویت‌های خود می‌داند.

معاون رئیس جمهور با تاکید بر حرکت مراکز آموزش عالی کشور به سمت دانشگاه‌های کارآفرین گفت: تلاش ما این است که طی ۳ تا ۵ سال آینده دانشگاه‌ها وابستگی کمتری به خزانه دولت داشته باشند چرا که آنها باید بر اساس برنامه به دانشگاه کارآفرین تبدیل شوند.

رییس سازمان برنامه و بودجه از افزایش بودجه آموزش عالی در سال آینده خبر داد و گفت: ما تعهد داریم برای سال جاری ۷۳۰۰ میلیارد تومان در آموزش عالی سرمایه گذاری کنیم که البته این میزان در سال گذشته ۶۲۰۰ میلیارد تومان بود. در واقع یکی از مبالغ درشت دولت در حوزه آموزش عالی سرمایه گذاری می‌شود و این حوزه در کنار حوزه‌های رفاه اجتماعی، کمیته امداد و بهزیستی بیشترین سرمایه گذاری را از آن خود می‌کند.