:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

کاهش ۵۲ درصدی ترافیک پایتخت در محدوده طرح

براساس آمارهای دریافتی از شرکت کنترل ترافیک تهران، مجموع طول ترافیک معابر در محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا طی مردادماه سال جاری در قیاس با دوره مشابه سال قبل از ۲۶.۲ کیلومتر به ۱۲.۵ کیلومتر (حدود ۵۲درصد) کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۱۴۱۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
اقتصادگردان- آمارهای ثبت شده در شرکت کنترل ترافیک نشان از کاهش ۱۴ تا ۳۵ درصدی ترافیک در محدوده طرح ترافیک و رینگ بیرونی آن دارد. با پایان مردادماه و آنالیز داده‌ها از سوی شرکت کنترل ترافیک تهران، آمارها نشان می‌دهد در مجموع ترافیک تهران نسبت به مردادماه سال گذشته روند نزولی داشته است. بر این اساس، مجموع طول ترافیک معابر با سطح بالای ۳۰ درصد ترافیک سنگین در بازه‌ زمانی ۶ و ۳۰ دقیقه تا ۲۰ و ۳۰ دقیقه برای روزهای کاری از ۶.۱ کیلومتر به ۵.۳ کیلومتر (حدود ۴۲ درصد) کاهش پیدا کرده است.

همچنین مجموع طول معابر در محدوده کنترل آلودگی هوا از ۲۰ کیلومتر به ۹ کیلومتر (حدود ۵۵ درصد) کاهش پیدا کرده و مجموع طول ترافیک معابر در طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا 52 درصد کاهش یافته است. یافته‌های این بررسی تصریح می‌کند که مجموع طول در ناحیه‌ خارج از طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا 40 درصد کوچک‌تر شده است.