:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲

اخطار درباره رفع نواقص فنی برج‌های منطقه ۲۲

شهردار منطقه ۲۲ پایتخت با اشاره به اخطارهای داده شده به ساکنان برج‌های این منطقه گفت: بحث جدی در مورد ایمنی در کشور ما وجود دارد و هیچ الزام قانونی برای عدم سکونت ساکنان یک برج قبل از دریافت پایان کار توسط سازندگان وجود ندارد.
کد خبر: ۱۴۱۲۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۰
اقتصادگردان- شهردار منطقه 22 پایتخت با اشاره به سکونت شهروندان در بسیاری از ساختمان‌های پایتخت که هنوز پایان کار اخذ نکرده‌اند، ادامه داد: عدم دریافت پایان کار در یک ساختمان به معنای عدم دریافت تأیید ایمنی توسط مالکان و بهره‌برداران آن است. وی تصریح کرد: باید سازوکار قانونی در این مورد تعبیه شود و قانون به شهرداری اجازه دهد که حق بهره‌برداری از یک ساختمان را قبل از دریافت پایان کار ندهد.

 نوذرپور با یادآوری آتش‌سوزی در برج مسکونی پارامیس (واقع در اطراف دریاچه چیتگر) که در 31 تیر 97 به وقوع پیوست، متذکر شد: این برج بلندمرتبه پایان کار و تأییدیه ایمنی نداشت و بخشی از آن ساخته نشده بود و حتی از ژنراتور برای تأمین برق آن استفاده می‌شد اما برخی مالکان واحدهای خود را اجاره داده و افرادی داخل برج ساکن شده بودند!

شهردار منطقه 22 پایتخت افزود: طبق قانون شهرداری نمی‌تواند از مردم برای استفاده از ملکشان ممانعت کند اما برای برج‌هایی که هنوز پایان کار و تأییدیه ایمنی ندارند اقداماتی انجام می‌دهیم، در این برج‌ها با نصب بنر به ساکنان آن هشدار و اخطارهایی به هیات‌مدیره و ساکنان آنها داده می‌شود اما این اقدامات تأثیر چندانی بر ساکنان ندارد.