:
كمينه:۲۶.۵۱°
بیشینه:۲۶.۹۹°
Updated in: ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۵
رویترز پیش‌بینی کرد که قیمت نفت به ۱۰۰ دلار افزایش یابد

جهان در انتظار نفت ۱۰۰ دلاری

اگر عربستان سعودی نتواند سریع و در حجم کامل صادرات نفت را تامین کند، قیمت هر بشکه نفت می‌تواند به ۱۰۰ دلار افزایش یابد. نیومن مدیرکل شرکت Onyx Commodities اعلام کرد: قیمت نفت در بازار به ۱۰۰ دلار در ازای هر بشکه خواهد رسید اگر مسأله صادرات نفت رفع نشود
کد خبر: ۱۴۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴
اقتصاد گردان - به گزارش  رویترز، اگر عربستان سعودی نتواند سریع و در حجم کامل صادرات نفت را تامین کند، قیمت هر بشکه نفت می‌تواند به ۱۰۰ دلار افزایش یابد. نیومن مدیرکل شرکت Onyx Commodities اعلام کرد: قیمت نفت در بازار به ۱۰۰ دلار در ازای هر بشکه خواهد رسید اگر مسأله صادرات نفت رفع نشود.

روز دوشنبه قیمت آتی نفت برنت در ماه نوامبر  ۱۹ درصد افزایش نشان داد و به ۷۱,۹۵ دلار در ازای هر بشکه نفت رسید و در ماه اکتبر نفت مارک WTI تا ۱۵ درصد افزایش یافت و به ۶۳,۳۴ دلار در ازای هر بشکه نفت رسید.

عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده نفت و دومین کشور تولیدکننده  نفت در جهان است. پس از حمله به تاسیسات نفتی آن توسط پهپادها، تولید آن کشور کاهش یافت. حوثی های یمن مسئولیت حمله به عربستان را به عهده گرفتند.

پس از بمبارن، آتش‌سوزی بروز کرد که توانستند آن را خاموش کنند. تا کارهای بازسازی جریان دارند، عربستان سعودی قصد دارد از ذخایر نفتی خود استفاده کند. اما کاهش تولید نفت به مقدار ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز بر بازار نفت تاثیر خواهد گذاشت.

عربستان سعودی روز ۱۶ ماه سپتامبر اعلام کرد استخراج حدود دو میلیون بشکه در روز احیا خواهد شد. آمریکا بزرگترین تولیدکننده نفت در جهان برای استفاده از ذخیره استراتژیک نفت خود در صورت ضرورت ابراز آمادگی کرده است.