:
كمينه:۵.۹۹°
بیشینه:۵.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

رشد 23 درصدی تولید برق در نیروگاه بیستون

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون از تولید ناخالص بیش از 2 میلیون و 170 هزار مگاوات ساعت انرژی در واحدهای بخار نیروگاه بیستون طی شش ماه نخست سال جاری خبر داد و گفت: میزان انرژی تولید شده نسبت به مقدار مشابه سال گذشته رشد 23 درصدی داشته است.
کد خبر: ۱۴۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
اقتصادگردان- "مسعود میرزاعسگری" اظهار داشت: با برنامه‌ریزی صحیح توانستیم با موفقیت و بدون خاموشی و با آمادگی بالا از پیک بار تابستان سال جاری عبور کنیم.
وی ضمن اشاره به موفقیت صنعت برق در گذر موفق از ایام اوج گرما، بر نقش موثر واحدهای بخار و گازی این شرکت در پایداری شبکه برق کشور و همچنین صادرات به کشورهای همسایه از جمله عراق تاکید کرد.
میرزاعسگری، برنامه‌ریزی صحیح را عامل اصلی دستیابی به حداکثر آمادگی تولید در شرایط حساس تابستان امسال عنوان کرد و افزود: در این زمینه فعالیت‌های تعمیراتی متعددی در شرایط سخت محیطی و بدون خارج کردن واحدهای بخار از مدار تولید انجام شد.
 مدیرعامل نیروگاه‌های بیستون و اسلام آباد غرب همچنین از افزایش 17 درصدی توان تولید در نیروگاه گازی اسلام آباد غرب خبر داد و گفت: راه‌اندازی سیستم خنک‌کن هوای ورودی از نوع مدیای ثابت به منظور کاهش محدودیت و افزایش توان تولیدی واحدهای نیروگاه گازی اسلام آباد غرب به‌ویژه در فصل گرم سال در این نیروگاه، منجر به افزایش ۱۷ درصدی توان تولیدی این واحد شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه با تلاش متخصصان کارگاه ساخت داخل نیروگاه بیستون موفق به صرفه‌جویی 50 درصدی در هزینه‌های ساخت تجهیزات مورد نیاز شدیم، افزود: پروژه ساخت تجهیزات دیگ بخار نیروگاه بیستون توسط چندین تیم کاری از ادارات کارگاه و بویلر شرکت، با صرف هزینه حدود 4 میلیارد و 500 میلیون ریال در مدت زمان 12 هفته انجام شد که این مقدار با صرفه‌جویی 50 درصدی همراه بوده است.
نیروگاه بیستون با دو واحد بخار و ظرفیت 640 مگاوات در کیلومتر 25 جاده کرمانشاه- همدان قرار دارد.