:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت اعلام کرد:

رونمایی از دستاوردهای جدید در یازدهمین نمایشگاه فرش ماشینی و صنایع وابسته، اشتغالزایی 25 هزار نفری در این بخش

مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: 870 واحد صنعتی در صنعت فرش ماشینی کشور در حال تولید هستند و اشتغال 25 هزار نفری در صنعت فرش ماشینی و صنایع وابسته به وجود آمده است.
کد خبر: ۱۴۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴
اقتصادگردان- افسانه محرابی در خصوص یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی انواع کفپوش، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته (22 تا 25 شهریور 98-تهران) بیان کرد: این صنعت با پتانسیل ارزآوری بیش از 400 میلیون دلار در حوزه انواع کفپوش نساجی ماشینی از مهمترین صنایع حوزه نساجی و پوشاک می‌باشد.

او با یادآوری اینکه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه از دستاوردهای جدید و دستباف گونه با طرح‌ها و نقشه‌های سنتی و مدرن برخی تولیدکنندگان این حوزه رونمایی شد، تصریح کرد: در این رونمایی ها شاهد گوشه‌ای از توانمندی‌های این صنعت بودیم و اکنون ضرورت و اهمیت حمایت همه جانبه از این صنعت که در حال رقابت صادراتی با کشورهای مطرح دنیا از جمله ترکیه بوده و رتبه هفتم صادرات در دنیا را به خود اختصاص داده بیش از گذشته نمایان است.

مدیرکل صنایع نساجی، پوشاک و سلولزی وزارت صمت در پایان گفت: ارایه توانمندیهای این صنعت با همکاری سایر دستگاه‌ها به ویژه سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نقش موثر و بسزایی در پیشرفت اقتصادی این صنعت خواهد داشت.