محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت: نباید تجربه خط مترو کرج به صادقیه تکرار شود.
اقتصادگردان- پورسیدآقایی در جلسه شورای حمل و نقل و ترافیک استان تهران گفت: مطالعات خوبی درخصوص طرح جامع حمل و نقل ریلی تهران صورت گرفته و با تصویب این طرح و با احتساب خط مترو تهران به کرج، تهران دارای ۱۱ خط خواهد بود. معاون حمل و نقل شهرداری تهران تصریح کرد: در خصوص خطوط حومهای، منطقی که در ساخت خط تهران به کرج صورت گرفت اشتباه بود و اصل خط صادقیه به کرج در روز اول به این شکل نبود. خط مترو صادقیه به کرج قرار بود از بعد از ایستگاه ایران خودرو به زیر زمین منتقل شود و این یک منطق علمی در اصول حمل و نقل ریلی در جهان است. او ادامه داد: اصل بر این است که افرادی که قصد ورود از شهرهای حومهای مثل کرج به تهران را دارند باید بهطور مستقیم به مقصد برسند در حالی که در حال حاضر فرد در ایستگاه مترو صادقیه پیاده شده و مدام در حال تغییر ایستگاه است. نباید تجربه خط مترو کرج به صادقیه تکرار شود و اساسا طرح جامع حمل و نقل ریلی تهران که به صورت اکسپرس (سریع و سیر) است مبتنی بر تمام اصول علمی حمل و نقل ریلی در دنیا است.
پورسیدآقایی ادامه داد: طراحی خطوط حومهای شهر تهران برعهده شهرداری تهران نیست و وزارت راه و شهرسازی متولی شهرهای اطراف تهران است ما بارها به وزارت راه اصرار کردهایم و نامه نوشتهایم که خط تهران- کرج را تحویل بگیرند که تحویل نگرفتند. شهرداری تهران نمیتواند قطارشهری همه شهرها را تحت نظر بگیرد، بلکه کمک میکنیم طرح یکپارچهای پیش برود.