:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

لزوم ورود دستگاه‌های امنیتی به انتشار اسناد محرمانه نفتی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به انتشار اسناد طبقه‌بندی شده و محرمانه نفتی در خصوص یک مناقصه عمومی توسط یکی از رسانه‌ها، گفت: ‌از نهادهای امنیتی و حراستی می‌خواهیم به این موضوع ورود کنند زیرا انتشار اسناد محرمانه روی آینده سرمایه‌گذاری در ایران تاثیر می‌گذارد.
کد خبر: ۱۴۱۰۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۹
اقتصادگردان- «محمد مشکین فام» امروز شنبه، در حاشیه مراسم امضای قرارداد توسعه میدان گازی بلال در جمع خبرنگاران با اشاره به اظهارات یکی از نمایندگان مجلس در مورد مناقصه اجاره بارج (سکوی) مسکونی برای پارس جنوبی، ‌ادامه داد:‌ توقع این بود اگر ابهامی وجود داشت با شرکت نفت و گاز پارس صحبت می‌شد و یا با واحدهای نظارتی تماس می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه این بحث هنوز برای این نماینده مجلس محرز نشده، افزود:‌ این یک مناقصه عمومی بوده و نمی‌توان در آن اختلاس کرد. این مناقصه سه بار در سال های ۹۴، ۹۶ و ۹۸ تکرار شده و هر بار که به نتیجه نزدیک می‌شویم یک رسانه موضوع را مطرح می‌کند و به مشکل می‌خوریم.

مشکین فام بحث شرکت داخلی و یا خارجی برنده در مناقصه را بهانه دانست و گفت:‌ در سال ۹۶ یک شرکت ایرانی برنده مناقصه شد اما آن زمان نیز اجازه انجام کار داده نشد. اکنون نیز یک شرکت اماراتی به عنوان واسطه برنده شده اما با انتشار اسناد محرمانه ممکن است مناقصه به نتیجه نرسد.

وی با اشاره به اینکه اکنون ۳۲ سکو در پرس جنوبی نصب شده و تا پایان سال به ۳۷ سکو می‌رسد، ‌تاکید کرد: همه این سکوها با یک سکوی فاز یک مدیریت می‌شود.

مدیرعامل نفت و گاز پارس ادامه داد:‌ اکنون در شرایط تحریم هستیم و شرکت‌ها حاضر به همکاری مستقیم با ایران نیستند و اینگونه اقدامات فرصت دور زدن تحریم‌ها را نیز از بین می‌برد.

وی همچنین به جلسات مشترک با طرف قطری در مورد افت فشار در پارس جنوبی اشاره کرد و گفت:‌ افت فشار در بخش قطری نیز هنوز وجود ندارد با این حال آنها نیز به دنبال برنامه‌ریزی برای کاهش افت فشار و نگهداشت برداشت از گنبد شمالی هستند.

به گفته مشکین فام، ‌در طرف قطر نیز نصب سکوی تقویت فشار آخرین اقدام خواهد بود.

وی ادامه داد:‌ به جز فاز ۱۱ تمامی فازهای پارس جنوبی عملیاتی خواهد شد.

مشکین فام به میدان کیش نیز اشاره کرد و گفت:‌ کیش میدان مشترک نیست و از آن به عنوان پشتیبان تاسیسات خشکی پارس جنوبی استفاده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس سهم ساخت داخل در قرارداد توسعه میدان گازی بلال را ۶۲ درصد عنوان کرد و گفت:‌ ۶۲ درصد از ۴۴۰ میلیون دلار ارزش قرارداد سهم ساخت داخل خواهد بود.