:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
حاجی دلیگانی مطرح کرد:

ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت "بسیج" برای ساماندهی بازار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس معتقد است در صورتی که برای تامین کالاهای اساسی موردنیاز مردم اقدامات لازم صورت گیرد می‌توان از ظرفیت نیروهای بسیجی برای ساماندهی بازار بهره برد.
کد خبر: ۱۴۰۹۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳
اقتصادگردان- حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت درباره استفاده از ظرفیت "بسیج" برای ساماندهی بازار، گفت: حضور نیروهای بسیجی در میدان می‌تواند بازار را ساماندهی کرده و از افزایش بی ضابطه قیمت‌ها جلوگیری کند.

پس از تامین کالای موردنیاز مردم و عرضه به موقع و به اندازه کالا می‌توان از ظرفیت "بسیج" برای کنترل بازار استفاده کرد، اما اگر کالاها به میزان موردنیاز تامین نشود نه تنها حضور نیروهای بسیجی کمکی به ساماندهی بازار نمی‌کند بلکه به چهره بسیج نیز آسیب می رساند
بازار باید از طریق ابزارهای در اختیار وزیر و ستاد تنظیم بازار ساماندهی شود

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بازار باید از طریق ابزارهای در اختیار وزیر و ستاد تنظیم بازار ساماندهی شود، افزود: ستاد تنظیم بازار به خوبی از نیازهای مردم در زمان‌های مختلف آگاه است بنابراین باید با برنامه ریزی مناسب از بروز کمبود عرضه و به هم خوردن تعادل در بازار و در نتیجه افزایش قیمت ها جلوگیری کند.

ضرورت تامین کالای موردنیاز بازار براساس نقاط پیک مصرف 

وی اظهار کرد: بازار داخلی ایران برخلاف بسیاری از کشورها دارای نقاط پیک مصرف است؛ به طور مثال در ماه مبارک رمضان، دهه نخست ماه محرم و... مصرف برخی کالاها مانند مرغ، گوشت، برنج، پنیر، شکر و... افزایش چشم گیری پیدا می‌کند بنابراین می‌توان با برنامه ریزی کالاهای مورنیاز مردم را برای این ایام تامین کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم اضافه کرد: پس از تامین کالای موردنیاز مردم و عرضه به موقع و به اندازه کالا می‌توان از ظرفیت "بسیج" برای کنترل بازار استفاده کرد، اما اگر کالاها به میزان موردنیاز تامین نشود نه تنها حضور نیروهای بسیجی کمکی به ساماندهی بازار نمی‌کند بلکه به چهره بسیج نیز آسیب می رساند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: زمانی که نهاده برای تولید مرغ وارد نمی‌شود مسلما در روزهای آینده بازار مرغ به هم می‌ریزد بنابراین به راحتی می توان نیاز بازار را تخمین زد و براساس آن اقدامات لازم را انجام داد.