:
كمينه:۱۳.۷۳°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
زاهدی با تأکید بر ساماندهی دارایی‌های آموزش‌وپرورش:

دستیار اقتصادی برای وزیر آموزش و پرورش تعریف شود

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بر ضرورت ایجاد یک معاونت یا دستیار اقتصادی برای وزارت آموزش و پرورش تأکید و تصریح کرد: باید اموال و دارایی‎های آموزش و پرورش به نحوی ساماندهی شود که بتوان از این طریق مطالبات فرهنگیان را پرداخت کرد.
کد خبر: ۱۴۰۹۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۱
اقتصادگردان- محمدمهدی زاهدی با بیان اینکه آموزش و پرورش در زمینه اقتصادی املاک و دارایی‌‌های بسیاری دارد که این مهم نیازمند ساماندهی است، گفت: متأسفانه در طی چند دهه و چند سال اخیر از این توانمندی‌ها و منابع به خوبی استفاده نشده است در حالیکه اگر از این دارایی‌ها و ظرفیت به درستی استفاده می‎شد، مشکلات امروز آموزش و پرورش به حداقل می‎رسید.

دارایی‌‎های فرهنگیان و املاک آموزش و پرورش دو رکن مهم اقتصادی آموزش و پرورش

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با یادآوری اینکه دارایی‌‎های فرهنگیان و املاک آموزش و پرورش دو رکن مهم اقتصادی در آموزش و پرورش هستند، افزود: ایجاد یک معاونت یا دستیار اقتصادی با اختیارات کافی برای وزیر آموزش و پرورش می‌تواند به خوبی این حوزه را ساماندهی و مدیریت کند و از این منابع به بهترین نحو بهره گیرد.

تغییر کاربری، فروش یا سرمایه‌‎گذاری  از طریق املاک و دارایی‌های آموزش و پرورش می‌تواند این دارایی‌ها را تبدیل به احسن کند تا از این طریق مشکلات عدیده فرهنگیان را حل کرد
وی ادامه داد: مهم‌ترین ثمره ساماندهی املاک و دارایی‌های آموزش و پرورش، مدیریت منابع و پرداخت مطالبات فرهنگیان از این طریق است که می‌‎تواند مشکلات این حوزه را حل کند.

زاهدی تصریح کرد: تغییر کاربری، فروش یا سرمایه‌‎گذاری  از طریق املاک و دارایی‌های آموزش و پرورش می‌تواند این دارایی‌ها را تبدیل به احسن کند تا از این طریق مشکلات عدیده فرهنگیان را حل کرد.

فرهنگیان می‌توانند بانکی مستقل داشته باشند

وی همچنین بر ضرورت ایجاد بانک فرهنگیان تأکید و اضافه کرد: در حال حاضر بانک سرمایه تنها بخشی از دارایی‌‎های فرهنگیان را از طریق صندوق ذخیره در اختیار دارد در حالیکه این ظرفیت وجود دارد که فرهنگیان بتوانند بانک مستقلی برای حل مشکلات خود داشته باشند.

معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش فرصتی برای امور اقتصادی ندارد

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در شرایط فعلی معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی به دلیل گرفتاری‌های بسیاری دارد که نمی‌تواند تمرکز و وقت کافی را در حوزه اقتصادی صرف کند لذا ضرورت دارد وزارت آموزش و پرورش دستیار ویژه‌ای در حوزه اقتصادی برای رفاه فرهنگیان در نظر گیرد.