:
كمينه:۱۲.۶۲°
بیشینه:۱۴.۷۹°
Updated in: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۱
وزیر صمت خبر داد

آغاز انقلاب معدنی برای بهره‌برداری از ذخایر و فرآوری معادن

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر ضرورت تلاش برای افزایش صادرات غیرنفتی به کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر، دو درصد واردات کشورهای همسایه از ایران است که اگر این رقم به چهار درصد افزایش یابد، 54 درصد از صادرات غیرنفتی کشورمان به این کشورها خواهد بود.
کد خبر: ۱۴۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۲
اقتصادگردان- رضا رحمانی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی آذربایجان شرقی، با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی استان، ادامه داد: تبریز و آذربایجان، نقش بسیار موثری در رونق تولید دارند و بر همین اساس انتظار داریم که شاهد پیشتازی استان در مسیر رونق تولید در مقایسه با استان های دیگر باشیم.

وی به بخشی از اقدامات و فعالیت‌های وزارت صمت در راستای هدف محوری "نهضت ساخت داخل" اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر این موضوع تاکید ویژه دارند که باید بتوانیم با سرلوحه قراردادن فرمایش‌های ایشان در مسیر حرکت به سمت خودکفایی گام برداریم.

رحمانی همچنین از آغاز انقلاب معدنی برای بهره برداری از ذخایر معدنی و تلاش برای فرآوری معادن در کشور خبر داد و گفت: حرکت از مونتاژکاری به سمت نوآوری، حمایت از استارتاپ ها، جذب نیروهای بومی در شرکت‌های بزرگ، انتقال تمامی حساب های مالی معادن کشور به استان محل فعالیت و کاهش وابستگی ایران به آلومینا با توجه ویژه به راه اندازی کامل پروژه نفلین سینیت سراب از جمله اولویت های وزارت صمت است.

مسعود پزشکیان - نائب رییس مجلس شورای اسلامی - نیز در این جلسه خواستار تفویض اختیار به استان‌ها در حوزه تولید و صنعت و حذف بروکراسی‌های زاید اداری و هم‌چنین بررسی تخصصی موضوعات مربوط به این حوزه در جلسات شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و تعدادی از فعالان بخش خصوصی نیز از اقدامات انجام شده و برنامه های آتی استان در حوزه اقتصاد مقاومتی و رونق تولید گزارش دادند.