:
كمينه:۸.۷۹°
بیشینه:۱۱.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

جزئیات دیدار ظریف با مدیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

کورنل فروتا مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در دیدار با ظریف بر انجام فعالیت‌های راستی آزمایی آژانس به صورت حرفه‌ای و بیطرفانه تأکید کرد.
کد خبر: ۱۴۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۲
اقتصادگردان- «کورنل فروتا» مدیرکل موقت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که برای دیدار کوتاهی در جمهوری اسلامی ایران به سر می‌برد، ظهر امروز (یکشنبه) با حضور در محل وزارت امور خارجه با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که منجر به گزارش‌های متعدد آژانس در تایید اجرای برجام توسط ایران شده و استمرار این همکاری‌ها در مقطع فعلی، بر ضرورت رعایت اصول حرفه‌ای، حفظ محرمانگی و انجام وظایف آژانس به صورت بیطرفانه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین اقدامات جمهوری اسلامی ایران در کاهش تعهدات خود در قبال عدم انجام تعهدات از سوی طرف‌های اروپایی را در چارچوب پاراگراف ۳۶ برجام توصیف کرد.

کورنل فروتا مدیرکل موقت آژانس نیز در این دیدار با اشاره به تلاش آژانس برای اعتماد سازی، بر انجام فعالیت‌های راستی آزمایی آژانس به صورت حرفه‌ای و بیطرفانه تاکید کرد.

مدیرکل موقت آژانس صبح امروز نیز در محل سازمان انرژی اتمی با علی‌اکبر صالحی رئیس این سازمان دیدار و گفت‌وگو کرد.