:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

توسعه میدان مشترک بلال توسط شرکت ایرانی

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور مهندسی و توسعه از امضای قرارداد توسعه میدان مشترک بلال در روزهای آتی خبر داد و گفت:‌ قرارداد توسعه میدان مشترک بلال به ارزش ۴۴۰ میلیون دلار، میان شرکت نفت و گاز پارس و شرکت پتروپارس به امضا می‌رسد.
کد خبر: ۱۴۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
اقتصادگردان- «رضا دهقان» با بیان این که حجم تولید روزانه میدان بلال حدود ۵۰۰ میلیون فوت مکعب خواهد بود، افزود: گاز تولیدی از این میدان از طریق خط لوله دریایی فاز ۱۲، به پالایشگاه این فاز در خشکی منتقل می‌شود.

میدان گازی بلال در بخش شرقی میدان گازی پارس‌جنوبی و در ۹۰ کیلومتری جنوب غربی جزیره لاوان واقع شده است. با توجه به نزدیکی میدان گازی بلال به تأسیسات فراساحلی فاز ۱۲ پارس جنوبی و نیز ظرفیت‌ خالی جهت دریافت و تولید گاز در سکوی C فاز۱۲، مقرر است گاز استخراج شده از این میدان به سکویC فاز ۱۲ منتقل و سپس از طریق خط لوله به پالایشگاه فاز۱۲ در کنگان جهت فرآورش ارسال شود.

از اهداف طرح توسعه میدان بلال می توان به حفاری در مجموع ۸ حلقه چاه تولیدی (یک حلقه چاه توصیفی – اکتشافی با هدف توصیف و تولید لایه‌های گازی مربوطه به همراه حفر یک حلقه چاه Learning و ۶ حلقه چاه توسعه‌ای) و تولید روزانه ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز ترش و انتقال به پالایشگاه فاز۱۲ پارس جنوبی از طریق خط لوله، اشاره کرد.