:
كمينه:۱۴.۷۹°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
رئیس کانون کاریابی کشور:

آموزش‌ها به‌صورت اشتغال محور باشد

رئیس کانون کاریابی کشور گفت: آموزش‌ها به‌صورت اشتغال محور باشد.
کد خبر: ۱۴۰۸۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
اقتصادگردان- اصغر کرمی در دیدار با مدیرکل بهزیستی استان لرستان، اظهار کرد: هر تصمیمی اینجا گرفته شود به‌عنوان پایه در کشور مطرح خواهد شد.

وی با بیان اینکه بهزیستی با استفاده از افراد کارآفرین ایده‌پردازی کند، افزود: اگر در جامعه هدف بهزیستی اگر افراد که بتوانند ایده دهند می‌توانیم آنان را به کارآفرینان معرفی می‌کنیم.

رئیس کانون کاریابی کشور با بیان اینکه ۱۰ سال است که با کمیته امداد همکاری داریم به‌گونه‌ای که این نهاد هیچ‌گونه طرحی را بدون مراکز کاریابی اجرا نمی‌کند، گفت: با کمیته امداد امام طرح راهبران شغلی با هزاران میلیارد تومان داریم که بسیار موفق بوده است.

کرمی بیان کرد: نیاز است آموزش‌ها به‌صورت اشتغال محور باشد و به دنبال ایده‌های نو هستیم و دبیرخانه ایده و خلاقیت برای بهزیستی استان تشکیل خواهیم داد.

وی عنوان کرد: مشاغل پایدار باید رقابت‌پذیر باشند و بازارهای نو را فتح کنند و نگاهمان منطقه‌ای باشد. رئیس کانون کاریابی کشور اضافه کرد: استفاده از افراد کارآزموده و راهبرد را می‌توانیم به بهزیستی استان معرفی کنیم.

کرمی با اشاره به اینکه در بحث خوداشتغالی فرد برای گرفتن وام مراجعه می‌کنند و مشاورین ما باید در ابتدا رغبت سنجی، استعداد سنجی و مهارت سنجی و غربالگری را انجام دهند تا انحراف  معیار زیادی در خوداشتغالی نداشته باشیم باید این مهم صورت گیرد، گفت: اگر کسی نمی‌تواند خوداشتغالی کند بهتر است که برای کاریابی معرفی شوند.

وی بر تشکیل بانک ایده در سازمان بهزیستی تأکید کرد و با بیان اینکه از طریق تسهیلات بانکی می‌توانیم افراد را حمایت تا ایده را به سمت تجاری‌سازی سوق دهد، افزود: ایجاد زنجیره اقتصادی بسیار مهم است که باید این مهم را ایجاد کنیم.

رئیس کانون کاریابی کشور با بیان اینکه سرفصل‌های اعتباری خود را در راستای نیاز بازار عوض کنید، بیان کرد: سالانه نیازمندی بازار را انجام می‌دهیم و مشاغلی که کارایی ندارند حذف می‌شود.

کرمی گفت: کسی که زیاد بیکاری می‌کشد فکر اشتغالش خوابیده می‌شود و این مهم با آموزش برطرف می‌شود تا افراد را توانمند کنیم که البته توانمندسازی فکری و آموزش در بحث خوداشتغالی بسیار مؤثر است.