:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶
استاندار سيستان و بلوچستان:

مجموعه وزارت نيرو مهم‌ترين عنصر توسعه در منطقه هستند، نیازمند ورود جدی سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مجموعه دستگاه‌های وزارت نيرو مهمترین عامل توسعه به شمار می روند و برای توسعه شرق كشور اهتمام وزارت نیرو بسیار مهم است.
کد خبر: ۱۴۰۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴
اقتصادگردان- "احمد علی موهبتی" استاندار سیستان و بلوچستان در نشست چند ساعته با مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت نیرو گفت: مردم استان در طی دو دهه اخیر مشقات و مشکلات زیادی را به دلیل خشکسالی‌های پی‌درپی و نبود زیرساخت‌های لازم  در حوزه انرژی متحمل شدند که این تجربه باید همواره در برنامه‌ریزی‌‌هاي آینده دستگاه‌هاي این وزارتخانه مدنظر قرار گیرد.
وي در ادامه افزود: با نزول رحمت الهی و بارندگی‌های خوب در استان امید در مردم، کشاورزان و دامداران زنده شده است. 
استاندار تصریح کرد: باید از این فرصت ایجاد شده برای برنامه‌ریزی و تامین و ذخیره آب مورد نیاز در استان به نحوه شايسته استفاده  كرد.
موهبتي با تاکید بر پیش بینی‌های لازم برای تامین آب شرب، کاهش قطعی و یا افت فشار آب در فصل‌های پر مصرف، تصریح کرد: در برخی مناطق شهر زاهدان همیشه با کاهش فشار و قطع آب مواجه هستیم و تعداد قابل توجهی از روستاهای استان به صورت سقایی آبرسانی می‌شود که همواره مورد درخواست مردم بوده است.
وي با بیان اینکه بخش قابل توجهی از مشکلات و درخواست های مردم استان مربوط به زیرساخت های حوزه وزارت نیرو است گفت: به‌رغم خدمات زیادی که این وزارتخانه از ابتدای انقلاب تا کنون در سطح استان انجام داده است، اما به دلیل وسعت و پراکندگی زیاد کماکان با مشکلات  متعددی در این حوزه مواجه هستیم.
نماینده عالی دولت در سیستان و بلوچستان افزود: استان در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر دارای ظرفیت های زیادی است که نیازمند ورود جدی سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم.
موهبتی در این دیدار بر تلاش بیش از پیش مدیران برای ارتقای شاخص های توسعه در حوزه انرژی تاکید کرد و تصریح کرد صرفاً با کار جهادی می‌شود شاخص‌های توسعه استان را به متوسط کشوری ارتقا داد.
گفتنی است در این دیدار هریک از مدیران دستگاه‌های زیرمجموعه وزارت نیرو به ارایه مشکلات و برنامه‌های خود پرداختند که در رابطه با هر موضوع؛ راهکارهای عملیاتی از سوی استاندار ارایه شد.