:
كمينه:°
بیشینه:°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
وزیر کشاورزی اعلام کرد

مجوزهای غیرضروری برای ایجاد واحدهای تولیدی‌ کشاورزی حذف شد

وزیر جهاد کشاورزی از بازنگری در دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها در جهت رونق فضای کسب‌وکار واحدهای تولیدی کشاورزی خبر داد.
کد خبر: ۱۴۰۷۲۸
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۹
اقتصادگردان- محمود حجتی با ارسال نامه‌ای به وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس هیأت مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، بازنگری‌های انجام شده در دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها در جهت بهبود فضای کسب و کار و اصلاح فرآیند صدور مجوز واحدهای تولیدی بخش کشاورزی را اعلام کرد.

بر این اساس، حذف استعلامات غیرضروری از قبیل استعلام از محیط زیست استان و شهرستان، استعلام از سازمان امور اراضی استان و شهرستان، استعلام از شرکت‌های برق و گاز استان و شهرستان، استعلام از امور آب و اصلاح و تعدیل حریم‌ها از اصلاحات مهم انجام شده در صدور مجوز واحدهای گلخانه است.

حذف استعلامات غیرضروری در صدور مجوز واحدهای دام، طیور و آبزیان اقدام مهم دیگر وزارت جهاد کشاورزی در جهت بهبود فضای کسب و کار و اصلاح فرآیند صدور مجوز واحدهای تولیدی بخش کشاورزی است که اصلاح فرآیند استعلام از سازمان دامپزشکی، عدم نیاز به استعلام از محیط زیست استان و شهرستان، عدم نیاز به استعلام از امور آب، عدم نیاز به استعلام از شرکت های برق و گاز استان و شهرستان، عدم نیاز به استعلام از سازمان جنگل ها و ادارات کل منابع طبیعی، عدم نیاز به استعلام از سازمان امور اراضی استان و شهرستان، عدم نیاز به استعلام از سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، اصلاح و تعدیل حریم ها و تمدید زمان پروانه تأسیس از مهمترین این بازنگری ها در این حوزه است.

در همین راستا طرح‌های ارزیابی فنی و اقتصادی تهیه شده توسط مشاوران دارای صلاحیت و رتبه‌بندی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، برای صدور پروانه و اخذ تسهیلات کافی بوده و نیازی به ارزیابی مجدد طرح‌هاست.

گفتنی است؛ برای آن دسته از مدارک و اسناد مثبته که توسط سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی در فرآیند صدور مجوز اخذ و پذیرش شده است، نیازی به استعلام مجدد از سوی بانک کشاورزی نبوده و قابل پذیرش بانک خواهد بود.