:
كمينه:۱۶.۷۹°
بیشینه:۱۹.۹۹°
Updated in: ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶

شورون امریکایی در تدارک ترک ونزوئلا

به نظر می‌رسد شرکت شورون در حال چیدن مقدمات ترک ونزوئلا در صورت عدم تمدید معافیت از سوی دولت امریکا برای ادامه فعالیت در این کشور امریکای جنوبی است.
کد خبر: ۱۴۰۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۸
اقتصادگردان- منابع آگاه به بلومبرگ گفتند: طی یک سال گذشته شورون برخی از قراردادهایش با شرکای خود در ونزوئلا را اصلاح کرده که به این شرکت امریکایی اجازه می‌دهد به قراردادها زودتر از موعد خاتمه دهد. تحت شرایط جدید، شرکت شورون برای خاتمه زودهنگام قراردادهایش جریمه نخواهد شد. تمهیدات جدید در شرایطی صورت می‌گیرد که امریکا تحریم‌ها علیه ونزوئلا را با هدف براندازی دولت نیکولاس مادورو، رییس‌جمهور این کشور تشدید کرده است. شورون آخرین شرکت امریکایی تولیدکننده نفت در ونزوئلا است که با اتمام مهلت معافیت از تحریم‌ها در ۲۵ اکتبر روبروست. برخی از قراردادهای بلندمدت شورون در اواخر سال ۲۰۱۸ به‌روز شدند در حالی که سایر قراردادها پس از دریافت معافیت از تحریم‌ها توسط این شرکت در ماه جولای به‌روزرسانی شدند. سخنگوی شورون ابراز امیدواری کرد که مجوز فعالیت این شرکت در اکتبر تمدید شود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، اگر دولت امریکا حاضر نشود معافیت شورون را تمدید کند، تصمیم مذکور به ۱۰۰ سال سابقه فعالیت این شرکت در ونزوئلا پایان خواهد شد. شورون در اوت هشدار داده بود که تحولات در کشور بحران زده ونزوئلا ممکن است به درآمدهایش آسیب بزند.

به گفته یک منبع آگاه، شورون حدود ۳۳۰ کارمند مستقیم در ونزوئلا دارد و ونزوئلا یک درصد از تولید جهانی نفت شورون در سال ۲۰۱۸ یا معادل ۴۲ هزار بشکه در روز را تشکیل داد.