:
كمينه:۱۱.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
پرداخت روزانه ۳۷ میلیارد تومان خسارت در بيمه ايران

سرمایه بیمه ایران ۱۰هزار میلیارد تومان مي شود

عضو هیات مدیره بیمه ایران با بیان اینکه در تلاش هستیم تا پایان سال ۹۸ سطح توانگری مالی این شرکت را از سطح ۴ به دو برسانیم، اظهارداشت: سرمایه بیمه ایران نیز به ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت
کد خبر: ۱۴۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
اقتصاد گردان - محمد رضایی در گفتگو با ایبِنا درباره شرایط این شرکت در سال جاری و برگزاری مجمع آن گفت: انتظار داریم توانگری شرکت از سطح ۴ به سطح دو رسیده و سرمایه بیمه ایران نیز از طریق افزایش دارایی‌ها از ۳ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان کنونی به ۱۰ هزار میلیارد تومان برسد.
وی افزایش سرمایه این شرکت به ۱۰ هزار میلیارد تومان را عاملی برای رسیدن به بالاترین سهم نگهداری ریسک در بین کشورهای خاورمیانه عنوان کرد و گفت: باید توجه داشته باشیم که ظرفیت نگهداری ریسک بیمه ایران از دو برابر کل پرتفوی صنعت بیمه در کشور عمان بالاتر است و ما قطب بزرگی در این صنعت در منطقه هستیم.
عضو هیات مدیره بیمه ایران سیاست این شرکت را پرهیز از رقابت داخلی و رفتن به سمت سیاست‌های اتکایی عنوان کرد و اظهار داشت: در صورتی که بحث اتکایی را دنبال کنیم، از دامپینگ نیز جلوگیری می شود و شرط ما برای پذیرش ریسک اتکایی بیمه‌نامه‌ها نرخ‌های فنی درست و اکچوئری مناسب است.
رضایی خاطرنشان کرد: دولت قول داده که موضوع افزایش سرمایه بیمه ایران را چه از طریق فروش سهم خود در بیمه البرز و چه از راه‌های دیگر به عنوان یک سرمایه ملی جلو ببرد. ما بدنبال آزادسازی و به روز رسانی دارایی‌های خود هستیم.

پرداخت روزانه ۳۷ میلیارد تومان خسارت 

وی در خصوص مجمع بیمه ایران و تصویب صورت‌های مالی این شرکت برای دوره منتهی به ۲۹ اسفند ۹۷ نیز گفت: آمار و ارقام ارائه شده در مجمع بسیار خوب بود. ما در سال گذشته به طور متوسط روزانه ۳۷ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده و ۵۷ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده‌ایم.
عضو هیات مدیره بیمه ایران یکی از افتخارات این شرکت را به روز بودن در پرداخت دیات با توجه به نقدینگی مناسب عنوان و تصریح کرد: در بخش فنی و مدیریت خسارت رشته‌های ثالث و درمان وضعیت بهتری داشتیم و در بخش فرابورس و بورس نیز از طریق شرکت‌های خود به ۷۱ درصد رشد دست یافتیم.
رضایی اعلام کرد: در سال ۹۷ و در مجمع سود ۳۰۹ میلیارد تومانی را ارائه کردیم. امیدوار هستیم تا با ادامه روند کنونی، مدیریت ریسک و همچنین سود حاصل از املاک و بورس و فرابورس، زیان انباشته شرکت را جبران کنیم.
وی در خصوص عملکرد ۵ ماهه این شرکت نیز اظهار داشت: در ۵ ماهه نخست امسال در حق بیمه تولیدی ۵۲ درصد و در خسارت ۱۸ درصد رشد داشتیم. میانگین پرداخت خسارت روزانه بیمه ایران با احتساب روزهای تعطیل ۲۳ میلیارد تومان و حق بیمه تولیدی ۴۸ میلیارد تومان بوده است. عضو هیات مدیره بیمه ایران ادامه داد: این در حالی است که در ۵ ماهه نخست سال گذشته روزانه ۱۹.۳ ملیارد تومان خسارت و ۳۱ میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده بودیم.