:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون اتکایی بیمه مرکزی مطرح کرد؛

افزایش ظرفیت نگهداری ریسک با تشکیل کنسرسیوم بیمه‌های آتش سوزی

معاون اتکایی بیمه مرکزی با حمایت از تشکیل کنسرسیوم بیمه‌های آتش سوزی بین شرکت‌های بیمه گفت: تشکیل این کنسرسیوم ظرفیت نگهداری ریسک را به ۲۰هزار میلیارد ریال می‌رساند.
کد خبر: ۱۴۰۶۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
اقتصادگردان- روابط عمومی بیمه رازی، معاونین فنی ۱۵ شرکت بیمه به میزبانی شرکت بیمه رازی گردهم آمدند تا برای دستیابی به کنسرسیومی مشترک به توافق برسند. غلامرضا جهانگیری معاون اتکایی بیمه مرکزی در جلسه معاونین فنی ۱۵ شرکت که برای دستیابی به کنسرسیوم بیمه‌های آتش‌سوزی گردهم آمده بودند، از تشکیل این کنسرسیوم حمایت کرد و شرکت‌های بیمه را به همدلی و وحدت توصیه کرد و گفت: این کنسرسیوم می‌تواند تجمیع ظرفیت نگهداری شرکت‌ها را به حداقل ۲۰ هزار میلیارد ریال برساند که عدد بسیار بزرگی است و می‌تواند نیازهای اتکایی شرکت‌های حاضر در کنسرسیوم را تامین کند.

پس از کنسرسیوم موفق انرژی، اینک کنسرسیوم بیمه‌های آتش سوزی گام بعدی شرکت‌هایی است که قصد دارند در شرایط تحریم ظرفیت و توان اتکایی خود را افزایش دهند. در ابتدای این نشست قره‌خانی دبیرکارگروه اتکایی سندیکای بیمه گران ایران، در سخنانی تجمیع ظرفیت شرکت‌های بیمه در نگهداری ریسک را ضروری ترین هدف تشکیل کنسرسیوم در شرایط فعلی دانست.

وی همچنین جلوگیری از نرخ شکنی‌های بازار بیمه را دلیل دیگر تشکیل کنسرسیوم برشمرد و اظهار داشت: حادثه سیل اخیر و زیان حاصل از آن ثابت کرد چطور نرخ‌های غیر فنی که حاصل نرخ شکنی‌های غیر اصولی برخی شرکت‌ها است می‌تواند به خود ایشان و در نهایت به صنعت بیمه لطمه وارد کند. در پایان جلسه نمایندگانی از شرکت‌های بیمه به عنوان کمیته اجرایی مسئول تهیه پیش نویس نظام نامه کنسرسیوم شدند.