:
كمينه:۲۲.۶۲°
بیشینه:۲۲.۹۹°
Updated in: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۴
سومین رییس و هیات رییسه شورای شهر پنجم تهران امروز انتخاب می‌شوند

تغییر در هیات رییسه پارلمان شهری پایتخت؟

سومین دوره انتخابات هیات رییسه شورای شهر تهران امروز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۱۴۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۸
اقتصادگردان- برخی معتقدند تغییرات در این دوره جدی است، اما احتمال دارد محسن هاشمی همچنان رییس بماند. در مقابل عده‌ای هم این موضوع را رد می‌کنند . هاشمی هم گفته که بهتر است در این باره اظهارنظر نکند.

براساس شنیده‌ها قرار است تغییرات جدی در هیات رییسه شورای شهر رخ دهد. حتی شنیده شد که قرار است احمد مسجدجامعی جایگزین محسن هاشمی، رییس فعلی شورای شهر تهران شود. هاشمی در این باره گفته بهتر است که فعلا در این زمینه صحبتی نکنم، اما او چندی پیش اعلام کرده بود که برخی از اعضای شورای شهر معتقدند باید تغییراتی در هیات رییسه شورای شهر رخ دهد و همچنین به عملکرد هیات رییسه انتقاداتی داشته‌اند.

باز هم براساس شنیده‌ها قرار است مجید فراهانی، کاندیدای نایب‌رییسی شورای شهر تهران شود که در حال حاضر ابراهیم امینی این سمت را برعهده دارد. مجید فراهانی در این باره گفته تقریباً اعضای شورای شهر تهران در خصوص ریاست دوباره محسن هاشمی در شورای پنجم به اتفاق‌نظر رسیده‌اند، اما قرار است تغییراتی در سایر مسوولیت‌های هیات رییسه صورت گیرد. کاندیداهای هیات رییسه شورا باید برنامه بدهند و این کار برای تحرک بیشتر در هیات رییسه و کارآمدتر شدن شورای شهر است و ایرادی هم ندارد.

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر این موضوع که باید برنامه‌محور باشیم، گفت: شورای شهر برنامه توسعه سوم را تصویب کرد و باید برای اقداماتمان برنامه داشته باشیم .بدیهی است شورا باید برای هر کاری برنامه‌ریزی کند و این کار در راستای انجام بهتر وظایف شورا است. در همین راستا بنا دارم برنامه‌ای برای حضور در هیات رییسه بدهم .تمام این اقدامات در راستای بهتر شدن کارها است.

فراهانی در خصوص اینکه قرار است در چه پستی کاندیدا شود پاسخی نداد و تأکید کرد که کارها با رویکرد برنامه‌محوری است و باید در این زمینه فعالیت کرد. براساس قانون، باید اعضای هیات رییسه شورای شهر تهران هر سال انتخاب شوند و همچنین انتخاب هیات رییسه در جهت بهتر شدن و کارآمدی شورای شهر است.

محمود میرلوحی دیگر عضو شورای شهر تهران نیز با تأکید بر این موضوع که یک مجموعه هستیم و با هم همفکری داریم، ‌گفت: همه دغدغه اعضای شورا کارآمدی شورا است و در این راه قدم برمی‌داریم. ‌انتخابات هیات رییسه مورد خاصی نیست و تاکنون هم همه در حد توان خود تلاش کرده‌اند و با هم همراه و همدل هستیم و فقط بر اساس قانون قرار است دوباره هیات رییسه انتخاب شود.

او در پاسخ به اینکه عده‌ای معتقدند محسن هاشمی دوباره رییس شورای شهر تهران می‌شود، گفت: این موضوع قابل پیش‌بینی نیست و هنوز نظر خاصی در این باره داده نشده است .در جلسه هم اندیشی مشخص می‌شود که رییس چه کسی است، اما به نظر می‌رسد که بیشتر در جهت تثبیت حرکت می‌کنیم و تغییرات گسترده نخواهد بود.  حسن رسولی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران هم در این باره گفت: انتخابات هیات رییسه یک انتخابات عادی است و افرادی کاندیدا می‌شوند و بعد رأی‌گیری صورت می‌گیرد و تأکید می‌کنم که جمع ما یکدست است و بعید می‌دانم اتفاق خاصی رخ دهد. خیلی حساسیت خاصی روی همدیگر نداریم و بنده هم در این دوره کاندید نمی‌شوم. برخی از اعضای شورا خبر از تغییرات جدی در هیات رییسه می‌دهند و تعداد زیادی هم خبر از تثبیت اعضای فعلی می‌دهند و البته انتقاداتی هم به هیات رییسه فعلی دارند و معتقدند که باید برطرف شود.  محمد سالاری، رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در این باره گفت: براساس قانون، انتخابات هیات رییسه هر سال برگزار می‌شود و اینکه چقدر تغییرات داشته باشیم، بستگی به نظر اعضا دارد.به گفته سالاری، ترکیب فعلی ثابت خواهد بود، چرا که عملکرد خوبی دارند، اما انتقاداتی وارد است که باید برطرف شود.

همچنین احمد مسجدجامعی یکی از گزینه‌های جدی برای ریاست شورا است وتاکنون هم اظهارنظری در خصوص انتخابات هیات رییسه نداشته است. در دوره‌های قبل که قرار بود انتخابات هیات رییسه شورای پنجم برگزار شود تقریبا افراد یکدست بودند اما در این دوره زمزمه‌ تغییرات به گوش می‌رسد ولی هنوز مشخص نیست که ترکیب هیات رییسه چطور خواهد بود، اما براساس رایزنی‌های صورت گرفته گفته می‌شود که هاشمی بر مسند ریاست باقی می‌ماند. لازم به یادآوری است، مهدی چمران رکورددار ریاست شورای شهر تهران است و 11 سال بر صندلی سبز ریاست شورا تکیه زد.در دوره اول نیز عبدالله نوری ریاست شورا را بر عهده داشت و در سال نخست از دور چهارم احمد مسجد جامعی ریاست شورا را به دست آورد. در دو سال دوره پنجم نیز محسن هاشمی با رای اکثریت شورا بر کرسی ریاست تکیه زد و امروز نیز در جلسه علنی برای بار سوم هیات رییسه انتخاب می‌شود و همانطور که گفته شد به احتمال زیاد محسن هاشمی در سمت خود ابقا خواهد شد.

Taadol-13