:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

بانک رفاه آغازگر جنبش سرآمدی است

12 سال پیش بانک رفاه به عنوان نخستین بانک ایرانی موفق شد گواهینامه تعهد به تعالی بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت EFQM را کسب کند.این گواهینامه وی‍ژه سازمان هایی است که حرکت به سمت تعالی را آغاز کرده اند و دریافت آن از سوی بانک آغاز گر جنبش سر آمدی در نظام بانکی است.
کد خبر: ۱۴۰۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷
اقتصادگردان- به گزارش روابط عمومی بانک رفاه کارگران به نقل از پایگاه خبری تحلیلی بنکر، بانک رفاه در راستای اجرای اهداف و مقاصد متعالی مدیریت و با هدف استقرار نگرش علمی به ذی نفعان و تلاش برای اجرای تعادل پایدار بین خواسته ها با توجه به توانایی ها و قابلیت های سرمایه انسانی ارزشمند خود، مشکلات و مهارت های حرکت در مسیر تعالی را آگاهانه پذیرفت تا طی برنامه بلند مدت خود، زمینه تأمین حداکـثری نیازها و انتظارات ذی نفعان خود را فراهم کند.
حال این بانک پس از کسب مدیریت کیفیت EFQM و پس از گذشت بیش از یک دهه توانسته است به اهداف و مقاصد متعالی مدیریت پیش بینی شده خود دست یابد.
مدل EFQM یک دید جامع و سرآمدی کل نگر از سازمان را ارائه می کند و می توان از آن برای شناخت تفاوت های آنها و برقراری ارتباط بین روش های مذکور استفاده نمود. بنابراین این مدل را می توان در رابطه با هر تعداد از این ابزارها بر اساس نیازها و اهداف سازمان مورد نظر به عنوان یک ساختار فراگیر و جامع برای بهبود سرآمدی و توسعه پایدار آن استفاده کرد.
با استفاده درست از مدل سرآمدیEFQM، با همراهی منطق RADAR می توان اطمینان حاصل نمود که همه روش های مدیریتی مورد استفاده، توسط یک سازمان سیستمی منسجم و هدفمند است که پیوسته در حال رشد و بهبود است و باعث دستیابی به استراتژی مورد نظر سازمان می شود. به عبارت دیگر این مدل سرآمدی به مدیران و رهبران سازمان اجازه می دهد که روابط علت و معلولی بین آنچه که در سازمان آنها انجام می شود و نتایجی که آنها به آن دست پیدا می کنند را درک کنند.
بر اساس گزارش بنکر، بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت(EFQM ) مؤسسه ای غیر انتفاعی است که در سال 1988 میلادی با هدف درخشش سازمان های اروپایی در جهان از طریق توانمند سازی آنها، با همکاری 14 سازمان بزرگ آن قاره تأسیس و در سال 1991 میلادی نخستین ویرایش مدل EFQM با نگاه به مدل های معتبر جهان در سه سطح 1-تعهد به تعالی 2- اشتهار به تعالی (برای سازمانهایی که حرکت مثبت و پایداری را تجربه کرده اند) 3- جایزه برای سازمان هایی است که توانسته اند در بلند مدت، مفاهیم بنیادین مدل را به طور کامل نهادینه کنند تدوین شد.