:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
تا پایان سه ماهه‌ اول سال جاری

شمار مشترکان اینترنت ثابت ایران از ۹ میلیون عبور کرد

تعداد مشترکان اینترنت ثابت تا پایان سه ماه‌ ابتدایی سال جاری، بیش از ۹ میلیون است که ضریب نفوذ اینترنت ثابت را به ۱۰.۹ درصد رسانده است.
کد خبر: ۱۴۰۰۶۱
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۷
اقتصادگردان- انواع سرویس‌های موجود در اینترنت در ایران، به‌دلیل داشتن ویژگی‌های متمایز از هم، برای کاربران با شرایط مکانی و موقعیتی متفاوت ارائه می‌شود. سرویس‌های پرسرعت فراهم‌شده از سرویس‌های ثابت تا نقطه به نقطه و درنهایت همراه را شامل می‌شوند که هر سرویس نیز در خود دارای انواع مختلفی سرویس‌های متمایز از هم است که کاربران اینترنتی بسته به شرایط و نیاز خود می‌توانند مناسب‌ترین سرویس را انتخاب کنند.

مطابق آخرین آمار منتشره توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تا پایان سه ماهه ابتدایی سال جاری، در مجموع  ۹ میلیون و ۵۷ هزار و ۸۳۰ مشترک اینترنت ثابت در فناوری‌های متفاوت xDSL، FTTX، Wi-Fi و TD-LTE داریم که ضریب نفوذ اینترنت ثابت را به ۱۰.۹ درصد رسانده است.

مشترکان دارای دسترسی پرسرعت ثابت شامل مشترکان خانگی و تجاری و اداری می‌شوند که اینترنت را از شرکت‌ها و اپراتورهای متفاوتی دریافت می‌کنند. در مجموع ۸ میلیون و ۴۲۰ هزار و ۸۵۳ مشترک خانگی سرویس اینترنت ثابت و ۶۳۶ هزار و ۹۷۷ مشترک اداری یا تجاری اینترنت ثابت وجود دارد.

همچنین سرعت اینترنت دریافتی مشترکان از ۲۵۶ کیلوبیت بر ثانیه تا ۳۰ هزار کیلوبیت بر ثانیه متفاوت است که این آمار همچنین به تفکیکی سرعت در جدول زیر آمده است.