:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

آخرین وضعیت بهره‌برداری از سدهای ملی در دولت دوازدهم

براساس آخرین آمار، تعداد سدهای ملی بهره‌برداری شده، تعداد تصفیه‌خانه آب شهری و تعداد تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم به ترتیب ۲۴، ۲۵ و ۵۶ عدد افزایش داشته است.
کد خبر: ۱۴۰۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲
اقتصادگردان- از ابتدای دولت یازدهم تا دهم مردادماه سال جاری هر ۴۰ روز، یک تصفیه‌خانه فاضلاب شهری و هر ۹۰ روز یک تصفیه‌خانه آب شهری افتتاح شده است و تا پایان سال جاری نیز هر هفته یک تصفیه‌خانه فاضلاب و هر دو هفته یک تصفیه‌خانه آب شهری دیگر افتتاح خواهد شد. هم‌چنین در مدت زمان ذکر شده به ۱۰ هزار و ۱۵۸ روستا آبرسانی شده است که جمعیتی بالغ بر ۶.۷ میلیون نفر را شامل می‌شود.

به عبارت دیگر در هر هفته به بیش از ۳۰ روستا آب‌رسانی شده است. طی سال‌های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ به طور متوسط هر سال ۱۵۰۰ روستای دیگر از آب شرب سالم و بهداشتی پایدار بهره‌مند خواهند شد.

بهره‌برداری از ۲۴ سد ملی در دولت یازدهم و دوازدهم

براساس این گزارش، تعداد سدهای ملی بهره‌برداری شده در سال ۱۳۵۷، ۱۹ تا ۱۰ مردادماه سال ۱۳۹۲، ۱۴۴ و تا دهم مردادماه سال جاری ۱۷۸ سد است. میزان افزایش در دولت دوازدهم ۲۴ سد، متوسط عملکرد سالیانه تا ابتدای دولت یازدهم ۳.۱ و متوسط عملکرد سالیانه در دولت یازدهم و دوازدهم ۵.۸ است.

تعداد تصفیه‌خانه‌های آب شهری در سال ۱۳۵۷، ۲۷ عدد بود که این تعداد در دهم مردادماه سال ۱۳۹۲ به ۱۱۹ و در دهم مردادماه سال ۱۳۹۸ به ۱۴۴ رسیده است. به عبارت دیگر میزان افزایش در دولت یازدهم و دوازدهم ۲۵ تصفیه‌خانه بوده است.

هم‌چنین تعداد تصفیه‌خانه فاضلاب شهری در سال ۱۳۵۷، چهار عدد بوده که این میزان در دهم مردادماه سال ۱۳۹۲ و دهم مردادماه سال ۱۳۹۸ به ترتیب به ۱۶۸ و ۲۲۴ عدد رسیده است و میزان افزایش در دولت یازدهم و دوازدهم ۵۶ تصفیه‌خانه بوده است.