:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

حرکت نخستین کشتی بوشهر-قطر در هفته‌جاری+ قیمت بلیت

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر از حرکت نخستین کشتی باری-مسافری بوشهر-قطر در هفته جاری خبر داد و گفت: این کشتی می‌تواند ۱۶۰۰ نفر مسافر و حدود ۲۰۰۰ تن بار را به صورت کانتینری جابه‌جا کند.
کد خبر: ۱۴۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۸

اقتصادگردان- سیاوش ارجمندزاده اظهار کرد: نخستین خط کشتیرانی مداوم ایران با قطر در هفته جاری راه‌اندازی شده و به صورت مستمر قرار است هفته‌ای یک بار بوشهر را به مقصد دوحه قطر ترک کند. این کشتی می‌تواند بار و مسافر را به صورت همزمان جابه‌ جا کند و به دلیل آنکه قرار بود در ابتدا برای نخستین سفر آن، تنها بار را به قطر بفرستیم و تصمیم عوض کند، وقفه‌ای به وجود آمد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که چرا با وجود اعلام تاریخ امروز (دوم شهریورماه) برای حرکت این کشتی به سمت دوحه، این اتفاق نیافتاده است؟ گفت: مشکلاتی برای سوخت این کشتی به وجود آمد و در درجه دوم می‌خواستیم مسافر را هم به صورت همزمان جابه‌جا کنیم؛ بنابراین هماهنگی‌های آن انجام شد و قرار بود آژانس‌های مسافرتی و تورهای گردشگری این کار را انجام دهند و نسبت به فروش آن اقدام کنند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با بیان این‌که هنوز هیچ بلیتی از کشتی قطر – بوشهر فروخته نشده است، اظهار کرد: براساس هماهنگی‌های صورت گرفته، مقرر شد تا سفر کشتی بوشهر – قطر به صورت رفت و برگشت و تور چهار تا پنج روزه بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ دلار باشد که بسته به نوع هتل و کلاس سفر متفاوت است و فاصله بوشهر تا قطر ۲۰۰ مایل بوده و این سفر بسته به سرعت کشتی و شرایط جوی بین ۱۲ تا ۲۰ ساعت طول می‌کشد.