:
كمينه:۱۴.۸۴°
بیشینه:۱۵.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
وزیر ارتباطات:

محدودیت و فیلتر آسیب‌زا است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد که اعتقادی به محدودسازی یا فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی ندارد.
کد خبر: ۱۴۰۰۲۵
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۹
اقتصادگردان- محمدجواد آذری جهرمی در صفحه اینستاگرام، با انتشار قسمتی از مصاحبه خود با لستر هولت، مجری شبکه NBC آمریکا، نوشت: محدودسازی و فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی راه‌حل نیست و با فیلترینگ، جلوی حضور جریان‌ساز و اثرگذاری بر جامعه بین‌المللی گرفته می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت استارت‌آپ‌های ایرانی، اظهار کرد: واقعا ما ایرانی‌ها مردم فوق‌العاده‌ای هستیم‌ و تاکنون کارهای بسیار بزرگی انجام دادیم. به خصوص استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های ایرانی که در دنیا بهترین هستند و توانستند با کاهش اثر تحریم‌ها، غیرممکن‌ها را ممکن کنند. برای چنین مردمی هر چه خدمت کنیم باز هم کم است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین خاطرنشان کرد: ما در دنیایی متصل به هم زندگی می‌کنیم و دیگر جزایر منزوی وجود ندارد. ترامپ با تحریم‌هایش اول به آمریکا ضربه می‌زند نه ما!

جهرمی درباره فعالیت ماهواره‌های فضایی نیز بیان کرد: ماهواره‌های مخابراتی ناهید ۱، پارس و ظفر تا آخر امسال آماده می‌شوند. هدف ما مقابله با تهدیدات زیست محیطی و پایش سیل و زلزله است. در این زمینه آماده همکاری با کشورهای مختلف از جمله اتحادیه اروپا، کشورهای همسایه، چین و روسیه هستیم.

او همچنین در صفحه‌ی توییتر خود نوشت: استفاده خیلی خوب من از توییتر نشان می‌دهد که من اعتقادی به محدودسازی یا فیلتر کردن شبکه‌های اجتماعی ندارم و معتقدم محدودیت‌ها به ایران آسیب می‌زند. باید بپذیریم که در این حوزه ضعف پیدا کردیم. دسترسی داشتن کلید پیشرفت‌های اقتصادی است. با وجود تحریم‌ها ما باید خود را تطبیق دهیم.