:
كمينه:۱۳.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

ترامپ باز هم خواستار دلار ارزان شد

در شرایطی که تشدید جنگ تجاری با چین و کاهش شدید بازدهی اوراق ۱۰ ساله قرضه وزارت خزانه داری آمریکا نگرانی را از وقوع رکود در بزرگ ترین اقتصاد جهان تشدید کرده است، ترامپ تاکید کرد اقتصاد در وضع خوبی قرار دارد: فکر نمی‌کنم شاهد وقوع رکود باشیم. داریم خوب کار می‌کنیم و مصرف‌کنندگان نیز ثروتمند هستند. من نرخ مالیات را به میزان زیادی کاهش دادم که پول زیادی را به مالیات دهندگان برگرداند
کد خبر: ۱۳۹۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
اقتصاد گردان - رئیس جمهور آمریکا از بانک مرکزی این کشور خواست نرخ بهره را ۱ درصد کاهش دهد.

به گزارش  بی بی سی، دونالد ترامپ بار دیگر در پیامی توئیتری از مقامات بانک مرکزی آمریکا خواست تا نرخ بهره را کاهش دهند و سیاست‌های محرک بیشتری برای اقتصاد این کشور در نظر بگیرند. وی با شکایت از بالا بودن ارزش دلار در مقابل سایر ارزهای جهانی گفت که دلار نیرومند به طرز ناراحت‌کننده‌ای به سایر نقاط جهان آسیب‌زده است.

ترامپ با رد نگرانی‌ها از وقوع رکود در اقتصاد آمریکا نوشت که عملکرد اقتصاد این کشور قطعا بسیار خوب بوده است. وی با انتقاد از جروم پاول- رئیس فدرال رزرو - نوشت که وی باید زودتر از این‌ها نرخ بهره را کاهش می‌داد.

در شرایطی که تشدید جنگ تجاری با چین و کاهش شدید بازدهی اوراق ۱۰ ساله قرضه وزارت خزانه داری آمریکا نگرانی را از وقوع رکود در بزرگ ترین اقتصاد جهان تشدید کرده است، ترامپ تاکید کرد اقتصاد در وضع خوبی قرار دارد: فکر نمی‌کنم شاهد وقوع رکود باشیم. داریم خوب کار می‌کنیم و مصرف‌کنندگان نیز ثروتمند هستند. من نرخ مالیات را به میزان زیادی کاهش دادم که پول زیادی را به مالیات دهندگان برگرداند.

از سوی دیگر لری کودلو- مشاور اقتصادی کاخ سفید - دیروز در مصاحبه با فاکس نیوز گفت که چشم اندازی در مورد وقوع رکود اقتصادی در آمریکا وجود ندارد و وقتی به عملکرد سایر نقاط جهان نگاه شود معلوم می‌شود که اقتصاد آمریکا چه قدر خوب عمل کرده است. وی افزود: مصرف کنندگان کار می کنند، دستمزدشان بیشتر شده است و آن ها این پول را خرج یا پس‌انداز می کنند.

ماه گذشته فدرال رزرو برای نخستین بار در طول ۱۰ سال اخیر نرخ بهره را کاهش داد و انتظار می‌رود که کاهش‌های بیش‌تری در راه باشند. دونالد ترامپ تاکنون ۴۰ توئیت انتقادی از جروم پاول و عملکرد فدرال رزرو داشته است و در آن‌ها خواهان کاهش نرخ بهره و ارزش دلار شده است.