:
كمينه:۲۱°
بیشینه:۳۴°
به‌روز شده در: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۳:۲۸
مشاور انجمن خودروسازان ایران:
در پی اظهارات مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در خصوص واردات ون برای جایگزینی ون‌های فرسوده در حال تردد در کشور، مشاور انجمن خودروسازان ایران گفت: با توجه به شیرینی واردات، برخی واردات را به تولید داخل ترجیح می‌دهند اما بهتر است هزینه‌ای که قرار است صرف واردات شود؛ به تولیدکننده داخلی اختصاص دهند تا شعار رونق تولید محقق شود.
کد خبر: ۱۳۹۹۷۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۴

اقتصادگردان- اخیرا مرتضی ضامنی - مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور - اعلام کرد: ۱۳ هزار دستگاه ون در کشور در حال تردد هستند که ۱۰۰ درصد این ناوگان فرسوده بوده و نیاز به بازسازی دارد. از این تعداد ون ۷۰۰۰ دستگاه در تهران و باقی در سایر کلان‌شهرهایی همچون تبریز و اصفهان در حال تردد هستند که با توجه به اینکه در کشور کارخانه تولید ون نداریم، راه‌حل این مشکل، واردات ون است.

در این رابطه داود میرخانی رشتی - مشاور انجمن خودروسازان ایران - اظهار کرد: واردات همیشه با خود "نقل و نبات"  نیز داشته است و در واقع همیشه شیرینی داشته است. از پیش از انقلاب نیز همه طرفدار واردات بوده و علاقه‌ به تولید نداشتند؛ چراکه واردات همیشه " لقمه چربی" بوده است.

وی افزود: در ایران سال‌ها است که تولید ون وجود دارد اما لازمه این تولید، وجود خریدار است که عمدتا سازمان‌هایی همچون تاکسیرانی، اتوبوس‌رانی و... هستند که آنها نیز به دنبال واردات هستند. اما نکته مهم اینجاست که آیا ارزی برای واردات وجود دارد!؟ اگر ارز و سرمایه وجود دارد؛ به تولیدکنندگان داخلی اختصاص یابد، آن هم در سالی که به عنوان "رونق تولید" مزین شده است.

مشاور انجمن خودروسازان ایران اظهار کرد: اگر ارز هم برای واردات داریم و می‌خواهیم واردات انجام داده و جایگزین خودروی فرسوده کنیم؛ باید بدانیم که اولویت با اختصاص این ارز به خودروساز و تولیدکننده است تا در داخل تولید کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته باید بدانیم که برخی نیز به دنبال این هستند که واردات خودروهای دست دوم را رواج دهند؛ چراکه معتقدند تولید در داخل مصرف ارزی بیشتری نسبت به واردات دارد و باید از خارج، اتوبوس، ون و خودروی دست دوم وارد کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: