:
كمينه:۱۰.۷۹°
بیشینه:۱۲.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

یک تازه وارد، فضای بورس را متحول کرد

امروز در بورس و فرابورس ایران مجموعا ۳۷۶ سهم با افزایش قیمت و ۱۶۰ سهم با کاهش قیمت مواجه شدند. ورود یک تازه وارد بورسی فضای کلی بازار را تا حدودی متفاوت کرده بود.
کد خبر: ۱۳۹۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۳
اقتصادگردان- امروز شاخص کل بازده نقدی و قیمتی بورس اوراق بهادار تهران ۱۹۴۹ واحد رشد کرد و به رقم ۲۶۲ هزار و ۹۴۲ واحدی رسید. همچنین شاخص کل هم وزن با ۱۱۴۵ واحد رشد مواجه شد و در تراز ۷۰ هزار و ۴۶۵ واحدی ایستاد.

امروز ۲۰ درصد از شرکت غلتک سازان عرضه اولیه شد و حداکثر سهمیه هر کد حقیقی و حقوقی در این عرضه ۲۰۰ سهم بود. این سهم به روش ثبت سفارش عرضه شد و کف قیمت آن ۸۰۰ و سقف قیمت ۱۴۰ تومان بود و در نهایت این سهم در قیمت ۸۴۰ تومان کشف قیمت شد.

شاخص آزاد شناور امروز با ۲۴۹۴ واحد رشد مواجه شد و به رقم ۲۹۹ هزار و ۸۳۳ رسید و شاخص بازار اول نیز با ۱۵۷۵ واحد افزایش تا رقم ۱۹۱ هزار و ۵۹۳ واحدی بالا رفت. شاخص بازار دوم با ۳۲۵۷ افزایش تا رقم ۵۳۲ هزار و ۵۲۱ واحدی بالا رفت.

مخابرات ایران، پالایش نفت اصفهان، شرکت ارتباطات سیار و بانک اقتصاد نوین چهار نمادی بودند که بیشترین تاثیر روی شاخص‌های بازار داشتند به هر کدام به ترتیب ۲۹۰، ۲۲۸، ۱۸۷ و ۱۵۴ واحد این شاخص‌ها را رشد دادند.

در طرف مقابل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، معدنی و صنعتی گل گهر، توسعه معادن و فلزات و پتروشیمی کار هر کدام به ترتیب ۵۶، ۴۸، ۴۶ و ۴۱ واحد تاثیری روی کاهشی روی شاخص‌های بازار داشتند.

امروز گروه خودرو و ساخت قطعات باز هم بیشترین ارزش معاملات به خود اختصاص داد؛ به طوری که با داد و ستد ۴۸۰ میلیون سهم به ارزش ۱۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان رسید.

در گروه محصولات شیمیایی نیز ۱۰۶ میلیون سهم به ارزش حدود ۹۰ میلیارد تومان معامله شد. پس از این گروه‌ها بانک‌ها، فرآورده‌های نفتی و فلزات اساسی بیشترین ارزش معاملات را از آن خود کردند.

تعداد نمادهای مثبت در بورس به ۲۴۷ و تعداد نمادهای منفی به ۹۲ رسید. در فرابورس نیز تعداد نمادهای مثبت به ۱۲۹ و تعداد نمادهای منفی به ۶۸ نماد رسید.

ارزش کل معاملات بورس تهران امروز به رقم ۱۱۳۵ میلیارد تومان و حجم معاملات به رقم ۳.۱ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.

آیفکس نیز با ۲۴ واحد افزایش رقم ۳۵۳۴ را تجربه کرد و ارزش معاملات فرابورس ایران به عدد ۱۰۲۹ میلیارد تومان دست یافت. همچنین حجم معاملات ۱.۸ میلیارد سهم و اوراق مالی رسید.