:
كمينه:۱۷.۶۲°
بیشینه:۱۷.۹۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
معاون وزیر صنعت خبر داد:

تخصیص ۴۵۰ میلیارد تومان به واحدهای صنعتی آسیب‌دیده از سیل

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با بیان اینکه این روزها تهدیدی به نام واردات برای تولیدکنندگان داخل وجود ندارد، گفت: مسولان استانی نگاه رونق به تولید داشته باشند.
کد خبر: ۱۳۹۹۱۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۵
اقتصادگردان- محسن صالحی‌نیا (امروز ۲۷ مردادماه) در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی شماره ۲ اندیمشک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مسولان و دستگاه‌های اجرایی در استان در ارتباط با واحدهایی که در شهرک‌های صنعتی مستقر هستند نگاه رونق تولید داشته باشند.

وی افزود: استان‌هایی که دستگاه‌های اجرایی آن‌ها با همدلی و همسویی عمل کرده‌اند، به صورت نسبی توانسته‌اند شرایط مناسبی را برای واحدهای تولیدی رقم بزنند و همچنین طرح‌های بیشتری را به سرانجام برسانند.

معاون وزیر صنعت تصریح کرد: واحدهای تولیدی امروزه اگر سرمایه در گردش مناسبی برای آن‌ها فراهم شود، این اطمینان وجود دارد که تولیدات آن‌ها در سطح بازار داخلی و همچنین صادرات از مقبولیت برخوردار خواهد بود.

صالحی‌نیا با بیان اینکه این روزها تهدیدی به نام واردات برای تولیدکنندگان داخل وجود ندارد، گفت: تمهیداتی که دولت و وزارت صنعت اندیشیده‌اند آن است که کالاهای تولید داخل برای تامین بازار داخل و همچنین صادرات، دارای مقبولیت باشد.

وی با اشاره به بحث مشکل نقدینگی واحدهای تولیدی ادامه داد: منابع داخلی بانک‌ها و همچنین منابع ریالی صندوق توسعه ملی از جمله تمهیداتی است که عمدتا در قالب تسهیلات سرمایه در گردش و در جهت حمایت از تولید به واحدها داده می‌شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: واحدهای تولیدکننده بزرگ با توجه به شرایطی که دارند برای تامین نقدینگی خود با بانک‌ها ارتباط دارند و وزارت صنعت نیز از آن‌ها حمایت می‌کند.

صالحی‌نیا با اشاره به خسارت سیلاب به واحدهای تولیدی اظهار کرد: جمعا ۴۵۰ میلیارد تومان در فاز اول از سوی دولت به بانک‌های عامل ۶ استان خسارت دیده از سیلاب تخصیص داده شد.

وی ادامه داد: این تسهیلات به واحدهای آسیب دیده از سیلاب با نرخ سود ۵ درصد تخصیص داده می‌شود. در این زمینه در تلاش هستیم تا این میزان در نظر گرفته شده را افزایش دهیم و همچنین منابعی برای بازسازی برخی از زیرساخت‌های آسیب دیده دریافت کنیم.