:
كمينه:۱۶.۵۱°
بیشینه:۱۷.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران خبر داد:

احداث شهرک‌های مرزی مشترک با کشورهای همسایه

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از احداث شهرک‌های مرزی مشترک با کشورهای همسایه خبر داد و گفت: در حال حاضر ۳ کشور ترکیه، عراق و آذربایجان برای موضوع شهرک‌های مرزی مشترک با ایران در نظر گرفته شده‌اند.
کد خبر: ۱۳۹۸۸۷
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
اقتصادگردان- محسن صالحی‌نیا امروز (۲۷مردادماه) در مراسم افتتاح پروژه‌های عمرانی در شهرک صنعتی شوش، اظهار کرد: یکی از اهدافی که در شهرک‌های صنعتی به دنبال آن هستیم این است که مسایل زیست محیطی به خوبی رعایت شود. در این زمینه امروز شاهد ساخت و افتتاح تصفیه‌خانه‌ فاضلاب شهرک صنعتی شوش هستیم.

وی افزود: در سیاست‌های کلان وزارت صنعت به دنبال حمایت از استقرار واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی هستیم زیرا در شهرک‌ها می‌توانیم به صورت متمرکز عمل و زیرساخت‌ها را نیز تکمیل کنیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: در شهرک‌های صنعتی با توجه به تمرکز در استقرار واحدها به خوبی می‌توان مشکلات آن‌ها را رصد کرد و از این رو از استقرار واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی حمایت می‌کنیم.

صالحی‌نیا عنوان کرد: با توجه به تجربیات کشورهای توسعه یافته این امر یک نتیجه مثبت دارد و علاوه بر تامین زیرساخت‌ها می‌توانیم زمینه را برای توسعه توانمندی‌های واحدهای تولیدی، حمایت از خوشه‌های صنعت و... فراهم کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم برای توسعه واحدهای صنعتی مستقر در شهرک صنعتی شوش و همچنین حل مشکلات این واحدها اقدامات موثری را انجام دهیم.

معاون وزیر صنعت با اشاره به بحث شهرک‌های مرزی مشترک، عنوان کرد: در حال حاضر ۳ کشور ترکیه، عراق و آذربایجان برای بحث شهرک‌های مرزی مشترک با ایران در نظر گرفته شده‌اند.

صالحی‌نیا ادامه داد: در این زمینه یکسری تسهیلات در ایران برای سرمایه‌گذاران آن کشور فراهم خواهد شد و بالعکس آن در کشور مدنظر نیز تسهیلاتی برای سرمایه‌گذاران ایرانی فراهم می‌شود.

وی گفت: در حال حاضر در خصوص دو شهرک با کشور آذربایجان تفاهم‌نامه منعقد شده است و در این زمینه تجربیات خوبی به دست آمده که می‌توان برای دیگر شهرک‌های مرزی مشترک نیز استفاده کرد.

او اظهار کرد: برای استان خوزستان نیز این آمادگی وجود دارد که شهرک صنعتی مورد نظر را انتخاب و به طرف عراقی معرفی کرد تا بحث شهرک‌های مرزی مشترک در استان خوزستان نیز پیگیری و پیش رود.