:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۴.۹۹°
Updated in: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۲
رییس هیات عامل ایمیدرو:

ساخت داخل، محور اصلی صنعت شود

رییس هیات عامل ایمیدرو با بیان اینکه این سازمان از نمایشگاه‌های بومی‌سازی و سرمایه‌گذاران این بخش حمایت می‌کند تا ساخت داخل، موضوع محوری صنعت شود، ایمیدرو با ایجاد دبیرخانه بومی‌سازی، در کنار معاونت پژوهش و نوآوری ریاست‌جمهوری و صندوق پژوهش و فناوری فولاد، بومی‌سازی و رفع نیازهای صنعتی را مدیریت می‌کند.
کد خبر: ۱۳۹۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
اقتصادگردان- به گزارش ایمیدرو، خداداد غریب پور اظهار کرد: در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، سایتی برای نیازهای واحدهای معدنی و صنایع معدنی طراحی شده تا در کنار صندوق مذکور قرار گیرد و نیازهای صنعتی را تامین کند. غریب پور ادامه داد: ایمیدرو در کنار واحدهایی که امکان ساخت تجهیزات دارند، قرار می‌گیرد.
او با اشاره به اینکه در متن قانون بهبود فضای کسب و کار و رقابت‌پذیری، دولت رقیب بخش خصوصی نیست، اذعان کرد: در صندوق پژوهش و فناوری فولاد، ۱۰۰ میلیارد تومان برای بومی‌سازی در نظر گرفته شده است. رییس هیات عامل ایمیدرو ادامه داد: برای عملی شدن موضوع بومی‌سازی، ظرفیت فیزیکی، منابع مالی، منابع انسانی و جذب زمینه نخبگان را انجام می‌دهیم. سیاست راهبردی دولت در وزارت صمت و ایمیدرو حمایت از نمایشگاه‌های بومی‌سازی به عنوان ویترین توانمندی صنعت است.