:
كمينه:۹.۷۹°
بیشینه:۱۶.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱
استلار را بشناسیم

رمز ارز استلار ستاره درخشان، مبتني بر بلاك چين و شبيه ريپل

استلار به معنی درخشان همچون ستاره، یک ارز دیجیتال و یک شبکه پرداخت متن باز و غیر متمرکز مبتنی بر بلاکچین برای پرداخت‌های برون مرزی همتا به همتا بین افراد است و بسیار شبیه ریپل کار می‌کند.
کد خبر: ۱۳۹۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۷:۱۲
اقتصاد گردان - استلار پس از جدا شدن مک کالب از تیم ریپل همراه با جویس کیم بنیاد توسعه استلار پایه گذاری شد و در سال ۲۰۱۴ استلار معرفی شد. در سال ۲۰۱۵ به پیشنهاد یکی از اساتید دانشگاه استنفورد الگوریتم اجماع آن به پروتکل اجماع استلار SCP تغییر کرد، استلار از سال ۲۰۱۷ با شرکت‌های بزرگی همچون IBM و Deloitte همکاری می‌کند.

استلار چگونه کار می‌کند؟

استلار برخلاف ریپل متن باز است و شبکه ای غیر متمرکز از سرورها در سراسر جهان است که یک دفتر کل را می سازند اگر شخصی در آمریکا بخواهد مقداری یورو تهیه کند، استلار سفارش و پول دلار را می‌گیرد و آن را به ارز خود یعنی لومن XLM تبدیل می‌کند و دنبال کسی می‌گردد که یورو برای فروش دارد شاید این عملکرد شبیه xrapid در ریپل باشد با این تفاوت که آنجا بین دو شعبه بانک بوده و اینجا بین دو شخص.

استلار همانند ریپل قابل استخراج نیست. کارمزد تراکنش‌ها ناچیز است و کمتر از شش ثانیه یک تراکنش انجام می شود. قیمت استلار در حال حاضر ۷ سنت بوده و با ارزشی معادل ۱.۴۶۶ میلیارد دلار جایگاه یازدهم بازار را در اختیار دارد.

استلار هم کیف پول موبایلی و هم کیف پول دستک تاپ و هم در لجر نانو قابل ذخیره است. همچنین ربات تلگرامی papayabot نیز به عنوان کیف پول استلار به کار می رود.