:
كمينه:۱۵.۴°
بیشینه:۱۶.۷۹°
Updated in: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۴

پرداخت ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید

مدیرعامل بانک صادرات گفت: در پنج ماهه امسال بانک صادرات بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات در حمایت از رونق تولید در کشور پرداخت کرده است.
کد خبر: ۱۳۹۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
اقتصادگردان- حجت‌الله صیدی اظهار کرد: بانک صادرات در سال جاری جزو اولین بانک‌های کشور بود که طرح ویژه‌ای را در حمایت از رونق تولید تعریف و بسترهای اجرایی آن را فراهم کرده است.

وی عنوان این طرح را طراوت به عنوان طرح اعتباری ویژه در حمایت از رونق تولید اعلام و خاطرنشان کرد: این طرح تمامی زنجیره تولید را در برمی‌گیرد و قطعا نتایج آن نیز سودمند خواهد بود.

مدیرعامل بانک صادرات افزود: رونق تولید در گرو تقاضاست و به همین دلیل ما باید تقاضای کل را افزایش دهیم تا تولید رونق گیرد و عرضه مناسبی را نیز شاهد باشیم.

صیدی بیان کرد: ما از مصرف کننده نهایی اعتباردهی را شروع می‌کنیم تا عرضه‌کننده مواد اولیه در قالب اعتبارات اسنادی، خرید دین و مبارهه با تخصیص ۱۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی بتوانند از این شرایط فراهم شده استفاده کنند.

وی گفت: ما بیش از ۶۰ هزار میلیارد تومان گردش مالی در این حوزه ایجاد کردیم؛ به طوری که در پنج ماهه امسال بانک صادرات ۱۳ هزار میلیارد تومان تسهیلات در رونق‌بخشی به تولید پرداخت کرده است.

مدیرعامل بانک صادرات ادامه داد: در ادامه سال نیز با همکاری دو بانک بزرگ کشور طرح‌های حمایتی و توسعه‌ای خود را از واحدهای صنعتی، کشاورزی و گردشگری انجام می‌دهیم تا فرصت‌های اشتغال مولد فراهم آید.

صیدی استان اردبیل را استانی مستعد به لحاظ کشاورزی، گردشگری و از حیث وجود شهرک‌های صنعتی و تولید محصولات متنوع این حوزه معرفی و تصریح کرد: ما آمادگی تخصیص اعتبارات مورد نیاز صاحبان این واحدها را اعم از صنایع غذایی، لاستیک‌سازی، صنایع خودرویی و ... داریم تا در سال رونق تولید زمینه حمایت همه جانبه از این مجموعه‌ها فراهم آید.