:
كمينه:۱۲.۷۹°
بیشینه:۱۵.۹۹°
Updated in: ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۱

کاهش قیمت نفت درپی رشد ذخایر آمریکا

قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی پس از انتشار آماری که رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته را نشان داد، با کاهش روبرو شد.
کد خبر: ۱۳۹۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹
اقتصادگردان- بهای معاملات آتی نفت برنت ۳۵ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرد و به ۶۰ دلار و ۹۵ سنت در هر بشکه رسید. نفت برنت روز سه شنبه با اعلام خبر به تعویق افتادن اعمال عوارض واردات از سوی آمریکا روی برخی از کالاهای چینی، ۴.۷ درصد رشد کرده بود که بزرگترین رشد یک روزه از دسامبر بود.

بهای معاملات آتی نفت آمریکا ۴۶ سنت یا ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۵۶ دلار و ۶۴ سنت در هر بشکه رسید در حالی که روز گذشته چهار درصد رشد قیمت تجربه کرده بود.

بازارها در هفته‌های اخیر تحت تاثیر تشدید اختلافات تجاری آمریکا و چین و به دلیل رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی رییس جمهور آمریکا ملتهب مانده‌اند.

گرک مک‌کنا، اسرتژیست ارشد شرکت مشاوره مالی "مک‌کنا ماکرو" در این باره گفت: پیش‌بینی این‌که رییس جمهور آمریکا چه اقدامی انجام خواهد داد هر روز دشوارتر می‌شود.

وزارت بازرگانی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: مقامات تجاری آمریکا و چین در یک مکالمه تلفنی موافقت کردند دو هفته دیگر دوباره گفت و گو کنند.

آمار گروه صنعتی موسسه امریکن پترولیوم نشان داد: ذخایر نفت آمریکا هفته گذشته رشد غیرمنتظره‌ای داشته است. ذخایر نفت آمریکا ۳.۷ میلیون بشکه افزایش یافته و به ۴۴۳ میلیون بشکه رسیده در حالی که تحلیلگران کاهش این ذخایر به میزان ۲.۸ میلیون بشکه را پیش‌بینی کرده بودند.

جدا از نشانه‌های کاهش تنش‌های تجاری میان آمریکا و چین، تحلیلگران اظهار کردند قیمت‌های نفت از این باور که عربستان سعودی کاهش تولید خود را حفظ خواهد کرد پشتیبانی شدند.

براساس گزارش رویترز، عربستان سعودی که بزرگترین صادرکننده عضو اوپک است، هفته گذشته اعلام کرد: برای کمک به کاهش سطح ذخایر جهانی قصد دارد صادرات نفت خود را در ماه‌های اوت و سپتامبر پایین هفت میلیون بشکه در روز نگه دارد.

اوپک و متحدانش که به گروه اوپک پلاس معروف هستند، توافق کردند تولید خود را از ابتدای امسال تا سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ به میزان ۱.۲ میلیون بشکه در روز محدود نگه دارند.