:
كمينه:۱۸.۷۹°
بیشینه:۲۰.۹۹°
Updated in: ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۰
قیمت واحدهای مسکونی 75 متری نوساز در پایتخت

شرق تهران، رکورددار عرضه نوسازهای متوسط متراژ

براساس تازه‌ترین آمار رسمی منتشر شده از وضعیت بازار مسکن درتیرماه سال جاری، حجم معاملات ثبت شده درپایتخت4.8 هزار واحد مسکونی بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل آن به ترتیب 20 و 64.6 درصد رشد داشته است.
کد خبر: ۱۳۹۷۴۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۲
اقتصادگردان- در این ماه، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده هم 13.3 میلیون تومان بوده که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل آن به 0.4 و 91.5 درصد افزایش داشته است.

بررسی این آمار نشان می‌دهد که در تیر ماه همگام با افت ماهیانه قیمت، حجم معاملات هم روند کاهشی داشته است. این درحالی است که از اردیبهشت تا شهریور سال گذشته با افزایش قیمت‌ها، تعداد قراردادهای خرید و فروش کاهشی شد و از مهر ماه سال 97، با کاهش ماهیانه قیمت‌ها، حجم معاملات سیری ثابت را طی کرد.

اما با آغاز سال جاری تا خردادماه، ‌قیمت‌ها افزایش یافت و تعداد قراردادهای خرید و فروش هم در اردیبهشت به 12 هزار واحد مسکونی رسید، از خرداد و با کاهش ماهیانه قیمت‌ها، حجم معاملات هم افت کرد.

در این شرایط و با توجه به همراهی روند نزولی قیمت‌ها و تعداد قراردادهای خرید و فروش مسکن، بررسی قیمت واحدهای مسکونی متوسط متراژ در مناطق مختلف پایتخت برای شفافسازی وضعیت بازار در مردادماه سال جاری می‌تواند برای خریداران و فروشندگان مسکن، راهگشا باشد، برهمین اساس روزنامه «تعادل» گزارشی ازوضعیت قیمت واحدهای مسکونی 75 متری در 5 منطقه مختلف پایتخت (شمال، غرب، مرکز، شرق و جنوب) تهیه کرده است که نشان می‌دهد، قیمت‌ها در بازار مسکن همچنان بالاست و توان مالی خریداران مصرفی مسکن جوابگوی این افزایش قیمت‌ها، نیست.

قیمت‌ها در مناطق شمالی همچون ماه‌های گذشته همچنان بالای 2 میلیارد تومان است و برای خرید مسکن در این منطقه باید با جیب پرپول وارد بازار شوید، در مناطق غربی وضعیت تاحدودی بهتر است و با یک میلیارد و 650 میلیون تومان هم می‌توان صاحبخانه شد.قیمت مسکن در مناطق مرکزی از مناطق غربی ارزان‌تر است، اگرچه تفاوت چندانی هم درقیمت این واحدهای مسکونی دیده نمی‌شود. وضعیت قیمت در مناطق شرقی نسبت به غربی و مرکزی متعادلتر است و شما با یک میلیارد و 100 میلیون تومان هم می‌توانید یک واحد مسکونی 75 متری در این مناطق خریداری کنید، اما قیمت‌ها در مناطق جنوبی ارزان است و خریدارانی که پول کمتری دارند می‌توانند در این مناطق اقدام به خرید کنند. یکی دیگر از نتایج حاصل از گزارش میدانی «تعادل» حاکی از آن است که بیشترین فایل‌های ارایه شده از واحدهای نوساز متوسط متراژ مربوط به مناطق شرقی می‌شود و کمترین فایل‌ها به مناطق مرکزی اختصاص دارد.

 شمال تهران

قیمت یک واحد مسکونی 75 متری در مناطق شمالی پایتخت بالای 2 میلیارد تومان است. به عنوان نمونه اگرقصد خرید یک واحد مسکونی نوساز 75 متری در خیابان دولت را دارید، باید 2میلیارد و 250 میلیون تومان در چنته داشته باشید چون قیمت هر مترمربع از این ملک، 30 میلیون تومان است.قیمت کل یک واحد مسکونی 75 متری نوساز در پاسداران، یک میلیارد و 672 میلیون تومان است چون قیمت هرمترمربع از این واحد مسکونی، 22 میلیون تومان است.یک واحد مسکونی نوساز 75 متری در نیاوران، ‌3 میلیارد تومان به فروش می‌رسد چون قیمت هرمترمربع از این واحد مسکونی 40 میلیون تومان است.برای خرید یک واحد نوساز در گاندی که متراژ آن 75 مترمربع باشد، باید برای هرمترمربع از آن، 29 میلیون تومان بپردازید چون قیمت کل این ملک، 2میلیارد و 175 میلیون تومان است.

 غرب تهران

قیمت یک واحد مسکونی متوسط متراژ در مناطق غربی پایتخت بالا است، اما به اندازه مناطق شمالی نیست و برای خرید یک واحد مسکونی 75 متری در سعادت آباد، باید به صاحبخانه 2 میلیارد و 325 میلیون تومان بپردازید، چون قیمت هرمترمربع از این واحد مسکونی، ‌31 میلیون تومان است.اگر به دنبال خرید یک واحد مسکونی 75 متری نوساز در گیشا هستید، باید برای هرمترمربع واحد مسکونی در این منطقه حدود 25 میلیون و 333 هزار تومان هزینه کنید، قیمت کل این واحد، یک میلیارد و 900 میلیون تومان می‌شود.

قیمت کل یک واحد مسکونی 75 متری در منطقه ستاری، یک میلیارد و 650 میلیون تومان است و قیمت هر مترمربع از این واحد نوساز، 22میلیون تومان برای خریدار آب می‌خورد.درصورتی که به دنبال خرید یک واحد مسکونی 75 متری نوساز در جنت آباد هستید، باید برای هرمترمربع از این واحد، 23میلیون تومان بپردازید، قیمت کل این ملک هم یک میلیارد و 725 میلیون تومان می‌شود.

 مرکز تهران

قیمت واحدهای مسکونی متوسط متراژ در مناطق مرکزی پایتخت، کمتر از 2 میلیارد تومان است به عنوان نمونه درصورتی که خواهان خرید یک واحد مسکونی نوساز در خیابان مطهری را دارید باید برای هرمترمربع از این واحد مسکونی، 25 میلیون تومان بپردازید و برای خرید کل این واحد یک میلیارد و 875 میلیون تومان در چنته داشته باشید.قیمت یک واحد مسکونی 75 متری درسهروردی، حدود یک میلیارد و 800 میلیون تومان است و ارزش هر مترمربع از این واحد، 24 میلیون تومان است.اما قیمت کل یک واحد مسکونی 75 متری در خیابان دبستان که تازه ساز هم است، ‌یک میلیارد و 425 میلیون تومان است چون قیمت هرمترمربع از این واحد مسکونی، 19 میلیون تومان است.برای خرید یک واحد مسکونی 75 متری در بلوار کشاورز باید یک میلیارد و 500 میلیون تومان داشته باشید چون قیمت هرمترمربع از این واحد مسکونی 20 میلیون تومان است.

 شرق تهران

قیمت واحدهای مسکونی 75 متری نوساز در مناطق شرقی بالای یک میلیارد تومان است به عنوان نمونه قیمت کل یک واحد مسکونی نوساز در تهرانپارس، یک میلیارد و 100 میلیون تومان و قیمت هرمترمربع از این واحد، 14 میلیون و 666 هزار تومان است.

برای خرید یک واحد مسکونی 75 متری نوساز در خیابان رسالت باید برای هرمترمربع از این واحد، 17 میلیون تومان به صاحبخانه بپردازید چون قیمت کل این واحد یک میلیارد و 275 میلیون تومان است.

اگر قصد خرید یک واحد 75 متری در مجیدیه جنوبی را دارید باید یک میلیارد و 275 میلیون تومان در چنته داشته باشید چون قیمت هرمترمربع از این واحد مسکونی نوساز 17 میلیون تومان است، البته ناگفته نماند که قیمت پیشنهادی برای این خانه، بالاتر از قیمت منطقه است.

قیمت تمام شده یک واحد مسکونی 75 متری در خیابان شیخ صفی، یک میلیارد و 125 میلیون تومان است و قیمت هرمترمربع از این واحد، 15 میلیون تومان است البته قیمت پیشنهادی برای این واحد بالاتر از سقف منطقه است.

 جنوب تهران

قیمت واحدهای مسکونی متوسط متراژ در مناطق جنوبی پایتخت، کمتر از یک میلیارد تومان است و شما برای اینکه صاحب یک واحد مسکونی 75 متری دریافت آباد شوید باید به صاحب ملک 502 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت کنید چون قیمت هرمترمربع از این واحد مسکونی 6 میلیون و 700 هزار تومان است.

اگرقصد صاحبخانه شدن در میدان خراسان تهران را دارید باید برای خرید یک واحد مسکونی 75 متری نوساز در این منطقه، 622 میلیون و 500 هزار تومان به صاحب ملک بپردازید، ‌قیمت هرمترمربع واحد مسکونی در این منطقه 8 میلیون و 300 هزار تومان است.یک واحد مسکونی 75 متری در خیابان فلاح تهران، 427 میلیون و 500 هزار تومان به فروش می‌رسد چون قیمت هرمترمربع از این واحد مسکونی نوساز، 5 میلیون و 700 هزار تومان است.

درصورتی که خواهان خرید یک واحد مسکونی نوساز در کهریزک هستید باید برای هرمترمربع، 4 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت کنید چون قیمت کل این واحد مسکونی، 337 میلیون و 500 هزارتومان هستید.

Taadol-09